رای گیری در انتخابات جنجالی گیلگیت-بالتستان PoK به پایان می رسد ، شمارش آرا آغاز می شود

گیلگیت بالتیستان: شمارش آرا در چندین شهر پاکستان پس از پایان نظرسنجی در انتخابات جنجالی عصر یکشنبه ، گیلگیت بالتستان را اشغال کرد.
روند رأی گیری در منطقه از ساعت 8 صبح آغاز شد و تا ساعت 5 بعدازظهر بدون وقفه ادامه یافت.
این انتخابات در میان اعتراض مردم گیلگیت بالتستان به “اشغال غیرقانونی” دولت پاکستان در منطقه برگزار شد
در اول نوامبر ، عمران خان نخست وزیر پاکستان اعطای وضعیت موقت استانی به گیلگیت-بالتستان علی رغم اعتراضات مداوم علیه دولت پاکستان در مورد تصمیم این کشور برای تغییر وضعیت منطقه.
ساکنان گیلگیت-بالتستان خیابان ها را خاموش کرده و گفتند که آنها هرگز درگیری پاکستان در منطقه خود را نمی پذیرند.
حزب مردم پاکستان خواستار رد صلاحیت نامزدهای PTI حاکم در انتخابات به اتهام تقلب شده است.
رئیس حزب PPP ، Bilawal Bhutto-Zardari ، که هفته ها در منطقه بوده و رهبری مبارزات سیاسی حزب را بر عهده داشته است ، گفت که کمیسیون انتخابات نباید مردم را ناکام بگذارد و باید اطمینان حاصل کند که “هر رای داده و شمارش می شود”.
وی گفت: اشتیاق مردم شاهدی بر تعهد آنها به دموکراسی است.
دبیرکل PPP نایار بخاری خواستار رد صلاحیت نامزدهای PTI حاکم در انتخابات شد.
وی در بیانیه ای گفت: “اعلام پروژه های عمرانی در زمان انتخابات نشانه آشكاری از تقلب است. حضور وزرای دولت در GB به معنای تأثیرگذاری در انتخابات است.” رد صلاحیت شده
وی گفت: “تلاش برای تأثیرگذاری در انتخابات ، ترس از تقلب را اثبات می كند.”
وزیر امور خارجه شاه محمود قریشی اوایل روز در سخنرانی در یک کنفرانس مطبوعاتی به اتهامات مخالفان تقلب قبل از نظرسنجی پاسخ داد.
وی گفت: “احزاب برنده و باختند ، این بخشی از سیاست است. اما اعتماد مردم به روند انتخابات باید حفظ شود.” وی افزود که مخالفان “در شرایط مسالمت آمیز” “فرصتی کامل” برای فعالیت های انتخاباتی بدست آورده اند.
حدود 330 نامزد از 23 حوزه انتخابیه درگیر هستند.
طبق گزارش جئو نیوز ، نظرسنجی های گالوپ و پالس مشاور نشان داد که یک مسابقه نزدیک بین نخست وزیر عمران خان ، پاکستان تحریک انصاف و حزب مردم پاکستان ، بلالو بوتو زرداری برگزار می شود ، در حالی که لیگ مسلمانان نواز پاکستان در موقعیت سوم
جمعیت علمای اسلام ، جماعت اسلامی و مجلس وحدت مسلمانان نیز از جمله احزابی هستند که در نظرسنجی های گیلگیت-بالتستان شرکت می کنند.
هند با طرح پاکستان برای برگزاری انتخابات در گیلگیت-بالتستان مخالفت کرده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه (MEA) آنوراگ سریواواستاوا در گفت: “هرگونه اقدام توسط پاکستان برای تغییر وضعیت به اصطلاح” گیلگیت-بالتستان “تحت اشغال نظامی هیچگونه اساس قانونی ندارد و کاملاً فاقد اعتبار است. جلسه توجیهی رسانه های مجازی در ماه سپتامبر. سریواستاوا گفته بود: “موضع ما همیشه روشن و سازگار بوده است. تمام سرزمین های UT جامو و کشمیر و لاداخ بخشی جدایی ناپذیر از هند بوده و هستند و همچنان باقی خواهند ماند.”