روزهای حساسی در پیش است زیرا توافق سقف بدهی برای رأی گیری و بایدن از قانونگذاران برای حمایت فراخواند

واشنگتن: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید که «احساس خوبی» در مورد آن دارد سقف بدهی و توافقنامه بودجه با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، در حالی که کاخ سفید و رهبران کنگره تلاش می‌کنند تا از تصویب آن در این هفته اطمینان حاصل کنند تا شرایط کشور را بهبود بخشد. حد وام و از یک نکول فاجعه بار ایالات متحده جلوگیری کند.
بایدن بخشی از آن را صرف کرد تعطیلات روز یادبود با تلفن کار می کند، با قانونگذاران هر دو حزب تماس می گیرد، زیرا رئیس جمهور سهم خود را برای ارائه آرا انجام می دهد. تعدادی از محافظه‌کاران راست‌گرای تندرو از این توافق انتقاد می‌کنند که از کاهش شدید هزینه‌های مورد نظر آنها کوتاهی می‌کند، در حالی که لیبرال‌ها تغییرات سیاستی مانند الزامات کاری جدید برای آمریکایی‌های مسن در برنامه کمک غذایی را محکوم می‌کنند.
یک آزمون کلیدی بعد از ظهر سه‌شنبه برگزار می‌شود، زمانی که کمیته قوانین مجلس قرار است این بسته را بررسی کند و در مورد ارسال آن به مجلس کامل برای رای‌گیری در روز چهارشنبه رای‌گیری کند.
بایدن روز دوشنبه در حالی که واشنگتن را به مقصد خانه خود در دلاور ترک می کرد، به خبرنگاران گفت: «از این موضوع احساس بسیار خوبی دارم.
او گفت: «من با تعدادی از اعضا صحبت کرده‌ام، از جمله میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواه سنا، یکی از شرکای گذشته در معاملات بزرگ دو حزبی که تا حد زیادی از این موضوع حمایت می‌کرد.
بایدن گفت: «من با تعداد زیادی از مردم صحبت کردم و احساس خوبی دارم.
رئیس جمهور برای آن دسته از دموکرات‌های مترقی که در مورد این بسته ابراز نگرانی می‌کنند، یک پیام ساده داشت: «با من صحبت کن».
از آنجایی که قانونگذاران لایحه 99 صفحه ای را اندازه می گیرند، انتظار می رود تعداد کمی از محصول نهایی کاملاً راضی باشند. اما بایدن دموکرات و مک کارتی جمهوری خواه برای شرکت در رای گیری برای جلوگیری از نکول فاجعه بار فدرال، روی جلب حمایت اکثریت از مرکز سیاسی حساب می کنند.
وال استریت در اوایل صبح سه‌شنبه افتتاح می‌شود و ارزیابی‌های خود را ارائه می‌کند، زیرا بازارهای مالی ایالات متحده که هنگام انعقاد معامله در آخر هفته بسته شده بودند، واکنش خود را به نتیجه نشان دادند.
مک کارتی اذعان کرد که سازش سخت با بایدن «100 درصد چیزی که همه می‌خواهند» نخواهد بود، زیرا او رهبری اکثریت ضعیف مجلس نمایندگان را برعهده دارد که توسط محافظه‌کاران تندرو راست قدرت می‌گیرد.
رئیس جمهور جمهوری خواه در مواجهه با ضربه احتمالی از صفوف محافظه کار خود، باید به بیش از نیمی از دموکرات های مجلس و نیمی از جمهوری خواهان مجلس اتکا کند تا بسته سقف بدهی را به تصویب برساند.
به طور کلی، این بسته توافقی است که باعث کاهش هزینه‌ها برای دو سال آینده به همراه تعلیق محدودیت بدهی تا ژانویه 2025 می‌شود و موضوع سیاسی پرنوسان را به گذشته انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی سوق می‌دهد. افزایش سقف بدهی که اکنون 31 تریلیون دلار است، به خزانه داری اجازه می دهد تا به استقراض برای پرداخت قبوض از قبل متحمل شده کشور ادامه دهد.
علاوه بر این، مسائل مربوط به سیاست ها بیشترین اعتراض را از سوی قانونگذاران به همراه دارد.
قانونگذاران لیبرال سخت مبارزه کردند، اما نتوانستند الزامات کاری جدید را برای افراد 50 تا 54 ساله که از کمک های غذایی دولتی دریافت می کنند و در غیر این صورت بدون وابستگان توانا هستند، متوقف کنند. جمهوری خواهان خواستار تقویت الزامات کاری به عنوان بخشی از توافق شدند، اما برخی می گویند تغییرات در برنامه کوپن غذا کافی نیست.
جمهوریخواهان همچنین بر افزایش الزامات کاری برای مراقبت های بهداشتی و سایر کمک ها فشار می آوردند. بایدن از ادامه این موارد خودداری کرد.
همچنین سؤالاتی در مورد یک ماده غیرمنتظره مطرح می شود که اساساً موافقت کنگره را به خط لوله Mountain Valley می دهد، یک پروژه گاز طبیعی مهم برای سناتور جو مانچین، DW.Va.، که بسیاری از دموکرات ها و دیگران با آن مخالف هستند.
در عین حال، جمهوری‌خواهان محافظه‌کار از جمله اعضای گروه آزادی مجلس نمایندگان می‌گویند که کاهش بودجه به اندازه‌ای پیش نمی‌رود که از حمایت آنها برخوردار شود.
نماینده باب گود، R-Va در توییتی نوشت: «هیچ کس که ادعا می کند محافظه کار است نمی تواند رأی بله را توجیه کند.
رالف نورمن، نماینده RS.C، گفت: این “معامله” دیوانگی است.”
به همه گفته شد که این بسته اساساً هزینه ها را برای سال آینده ثابت نگه می دارد و در عین حال امکان افزایش حساب های نظامی و کهنه سربازان را فراهم می کند. برای سال 2025 رشد 1% را محدود می کند.
کمیته قوانین مجلس نمایندگان دارای سه عضو از اعضای با نفوذ گروه آزادی است که ممکن است به خوبی سعی کنند مانع از پیشبرد این بسته شوند و مک کارتی را مجبور به تکیه بر دموکرات ها در پانل برای اطمینان از ارسال لایحه به صحن مجلس کند.
مجلس قصد دارد روز چهارشنبه رای گیری کند و این لایحه را به سنا بفرستد، جایی که چاک شومر، رهبر اکثریت به همراه مک کانل در حال کار برای تصویب سریع تا پایان هفته هستند.
سناتورها که در بسیاری از مذاکرات بین رئیس جمهور و رئیس مجلس نمایندگان عمدتاً در حاشیه مانده اند، با قدرت بیشتری وارد بحث شدند.
برخی از سناتورها بر اصلاحاتی برای تغییر شکل بسته از جناح چپ و راست اصرار دارند. این امر می‌تواند مستلزم بحث‌های وقت‌گیر باشد که تایید نهایی توافق را به تاخیر می‌اندازد.
دفتر وی در بیانیه ای اعلام کرد، سناتور تیم کین از ویرجینیا، سناتور دموکرات از ویرجینیا، از مقررات مربوط به چراغ سبز خط لوله جنجالی Mountain Valley “به شدت ناامید شده است”. او قصد دارد اصلاحیه ای را برای حذف این ماده از بسته ارائه کند.
سناتور جمهوریخواه لیندسی گراهام از کارولینای جنوبی شکایت کرد که افزایش هزینه های نظامی کافی نیست. وی در توییتی نوشت: «من از تمام اختیاراتی که در سنا در اختیار دارم استفاده خواهم کرد تا رای اصلاحی برای خنثی کردن این فاجعه برای دفاع داشته باشم».
اما ایجاد هرگونه تغییر در بسته در این مرحله بسیار بعید به نظر می رسد و زمان کمی برای آن صرف می شود. کنگره و کاخ سفید در حال رقابت برای رسیدن به ضرب الاجل روز دوشنبه هستند که اکنون کمتر از یک هفته دیگر باقی مانده است. این زمانی است که جانت یلن، وزیر خزانه داری گفت که ایالات متحده با کمبود نقدینگی مواجه خواهد شد و بدون اقدام با بدهی بی سابقه مواجه خواهد شد.
با زیر سوال رفتن اتکای جهان به ثبات دلار آمریکا و رهبری کشور، یک نکول تقریباً مطمئناً اقتصاد ایالات متحده را درهم می ریزد و به سراسر جهان سرایت می کند.