روسیه موشک های پیشرفته S-300 را در جزایر مورد اختلاف نزدیک ژاپن مستقر می کند

مسکو: روسیه روز سه شنبه گفت که تعدادی از سامانه های دفاع موشکی جدید S-300V4 خود را برای انجام وظیفه رزمی در یک جزیره مورد اختلاف جزایر نزدیک ژاپن مستقر کرده است ، اقدامی که احتمالاً توکیو را عصبانی می کند.
ایستگاه تلویزیونی Zvezda وزارت دفاع روسیه گفت: سیستم دفاع هوایی متحرک که برای مقابله با حملات بالستیک و هوایی طراحی شده است ، به ایتوروپ ، یکی از چهار جزیره در دست روسیه است که ژاپن ادعا می کند و سرزمین های شمالی را صدا می کند ، طراحی شده است.
زوزدا گفت: “سیستم های موشکی ضدهوایی برد کوتاه از قبل در جزیره ایتوروپ در منطقه ساخالین مشغول انجام وظیفه هستند. اکنون” توپخانه سنگین “پدافند هوایی وارد شده است. سیستم پدافند هوایی موسوم به بزرگ: S-300V4. .
شوروی در پایان جنگ جهانی دوم جزایر معروف به Kuriles جنوبی را تصرف کرد و اختلافات سرزمینی بر سر آنها مانع از امضای پیمان صلح رسمی دو طرف شد و سالها روابط را متشنج کرد.
ژاپن نسبت به حرکات نظامی روسیه در زنجیره مهم استراتژیک جزایری که از شمال شرقی از هوکایدو ژاپن تا منطقه کامچاتکا در خاور دور روسیه امتداد دارد بسیار حساس است.
روسیه در ماه اکتبر گفت که قصد دارد برای اولین بار سیستم موشکی را در این جزایر مستقر کند ، اما این حرکت بخشی از تمرینات نظامی است و نه برای انجام وظایف رزمی.
اعزام نیروها دیری نپایید که شینزو آبه ، نخست وزیر پیشین ژاپن ، که برای حل اختلاف تلاش کرد و تلاش کرد تا ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه را تسخیر کند ، اعلام کرد که در ماه اوت استعفا می دهد.