سازنده خودروهای برقی Polestar راهنمایی های تولید و مشاغل خود را کاهش می دهد

استکهلم: سازنده خودروهای برقی سوئدی Polestar دستورالعمل تولید سال 2023 خود را در روز پنجشنبه کاهش داد و گفت که تعداد کارکنان خود را تا 10 درصد کاهش می دهد و دلیل آن تاخیر در شروع تولید Polestar 3 و محیط چالش برانگیز برای صنعت است.
این خودروساز گفت اکنون انتظار می رود امسال بین 60000 تا 70000 خودرو تولید کند در حالی که قبلا 80000 پیش بینی شده بود.
این سه ماهه سختی برای استارت آپ های برقی الکتریکی بوده است، که با رقابت فزاینده ای از سوی بازیکنان جدید چینی و همچنین برندهای معتبرتر روبرو هستند. جنگ مداوم قیمت‌ها که توسط تسلا آغاز شده است، علاوه بر نرخ‌های بهره بالا، فشار بیشتری را بر استارت‌آپ‌هایی که از قبل با کمبود نقدینگی مواجه هستند، وارد کرده است.
همتایان Polestar مانند Lucid و فیسکر، هر دو پیش بینی تولید خود را کاهش داده اند و Lucid در ماه مارس نیز 18 درصد از نیروی کار خود را کاهش داد.
Polestar گفت که شروع تولید Polestar 3 به جای شروع اولیه اواسط سال 2023، تا سه ماهه اول سال 2024 به تعویق خواهد افتاد. این شرکت اعلام کرد که این تاخیر به دلیل ماشین های ولوو – که اتومبیل های خود را تولید می کند و EX90 خود را به تعویق می اندازد – باید توسعه و آزمایش نرم افزار بیشتری را انجام دهد.
وجه نقد و معادل های نقدی در پایان سه ماهه اول 884.3 میلیون دلار بود که در مقایسه با 973.9 میلیون دلار در دوره سه ماهه قبل. زیان عملیاتی 199.4 میلیون دلاری کمتر از ضرر 257.9 میلیون دلاری در سال گذشته بود.
نگرانی از تمام شدن پول نقد یکی از مشکلات رایج استارت‌آپ‌های EV بوده است، جایی که بسیاری از بازیگران شاهد کاهش ارزش‌گذاری اولیه بازار خود بوده‌اند و گزینه‌های کمی برای تامین مالی در یک اقتصاد آشفته وجود دارد.
Polestar پیش از این گفته بود که سرمایه کافی برای دیدن آن را تا سال 2023 دارد، پس از اینکه در نوامبر 1.6 میلیارد دلار از دو سهامدار بزرگ خود Volvo Cars و Li Shufu تحت کنترل دریافت کرد. سرمایه گذاری PSD،
با این حال، برای گذراندن چند سال آینده همچنان به بودجه بیشتری نیاز دارد.
سهام Polestar در فهرست ایالات متحده در معاملات قبل از بازار بیش از 6 درصد کاهش یافت.