سودان: کانادا عملیات دیپلماتیک خود را در سودان به حالت تعلیق درآورد

مونترال: کانادا روز یکشنبه اعلام کرد که به طور موقت عملیات دیپلماتیک خود را در سودان به حالت تعلیق در می آورد و به سایر کشورها در انجام این کار ملحق می شود، زیرا درگیری های شدید بین ژنرال های سودانی رقیب ادامه دارد.
“وضعیت در سودان به سرعت رو به وخامت گذاشته و حفظ امنیت و امنیت کارکنان ما در خارطوم را غیرممکن کرده است.” امور جهانی کاناداوزارت دیپلماسی دولت در بیانیه ای اعلام کرد.
در این بیانیه آمده است که دیپلمات های کانادایی “به طور موقت از یک مکان امن در خارج از کشور کار خواهند کرد” بدون اینکه آن مکان را شناسایی کنند.
در بیانیه آمده است: مقامات کانادایی همچنان در تماس نزدیک با استخدام‌کنندگان محلی هستند و ما در حال بررسی همه گزینه‌های ممکن برای حمایت از آنها با توجه به وضعیت به سرعت در حال تحول هستیم.
این سازمان گفت که خدمات کنسولی محدودی ارائه می شود و افزود: “مقامات در اتاوا به طور منظم با کانادایی های آسیب دیده در تماس هستند و به آنها اطلاعات و مشاوره می دهند.”
این اعلامیه در حالی منتشر شد که ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و چندین کشور دیگر پرسنل دیپلماتیک و خانواده هایشان را از پایتخت جنگ زده سودان تخلیه کردند.
مقامات سعودی در عین حال گفتند که شهروندان کانادایی نیز در میان بیش از 150 نفر از جمله دیپلمات های خارجی بودند که روز شنبه آنها را از بندر سودان تخلیه کردند.
ریاض از ورود ایمن 91 شهروند سعودی و حدود 66 شهروند از 12 کشور دیگر – کانادا، کویت، قطر، امارات متحده عربی، مصر، تونس، پاکستان، هند، بلغارستان، بنگلادش، فیلیپین و بورکینافاسو.
نبردهای شدید بین ارتش سودان و یک گروه شبه نظامی بیش از 400 کشته و هزاران زخمی بر جای گذاشته است.