شمال: آمریکا و متحدان رزمایش های بیشتری را در مواجهه با تهدید کره شمالی انجام می دهند

سئول: ایالات متحده، جنوب کره و ژاپن روز دوشنبه تمرین دفاع موشکی مشترکی را در آب‌های نزدیک شبه جزیره کره انجام دادند تا آموزش‌های نظامی خود را برای مقابله با تهدیدات فزاینده گسترش دهند. شمال موشک های هسته ای کره. هفته گذشته، کره شمالی یکی از تحریک‌آمیزترین تظاهرات تسلیحاتی خود را در سال‌های اخیر با آزمایش پرواز برای اولین بار یک موشک بالستیک قاره‌پیما با نیروی پیشران جامد انجام داد، زیرا به دنبال سلاحی است که واکنش‌پذیرتر، تشخیص سخت‌تر و می‌تواند مستقیماً قاره را هدف قرار دهد. ایالات متحده.
آزمایش‌های تسلیحاتی بی‌سابقه کره شمالی تاکنون بیش از 100 موشک با بردهای مختلف را شامل شده است که از آغاز سال 2022 به سمت دریا شلیک شده است، زیرا این کشور تلاش می‌کند تا یک زرادخانه هسته‌ای بادوام بسازد که می‌تواند همسایگان رقیبش و ایالات متحده را تهدید کند.
آموزش کره جنوبی-آمریکا-ژاپن می تواند باعث واکنش خصمانه کره شمالی شود که مانورهای نظامی ایالات متحده با متحدان آسیایی خود را به عنوان تمرینات تهاجم محکوم می کند.
کره شمالی از این رزمایش ها به عنوان بهانه ای برای سرعت بخشیدن به توسعه تسلیحات خود استفاده کرده است و چرخه ای از تلنگر ایجاد کرده است که در ماه های اخیر تنش ها را افزایش داده است.
نیروی دریایی کره جنوبی اعلام کرد که رزمایش دریایی سه جانبه روز دوشنبه در آب های بین المللی در سواحل شرقی این کشور برگزار شد و بر تسلط بر روش های کشف، ردیابی و به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد موشک های بالستیک ورودی کره شمالی متمرکز بود. این رزمایش دریایی یک روزه شامل یک ناوشکن Aegis از هر کشور بود.
جانگ دو یونگ، سخنگوی نیروی دریایی کره جنوبی در خبری گفت: «هدف این رزمایش، بهبود توانایی‌های واکنشی ما در برابر موشک‌های بالستیک و تقویت توانایی‌هایمان برای انجام عملیات مشترک با ادامه تشدید تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره شمالی است». خلاصه سازی.
ایالات متحده و کره جنوبی نیز روز دوشنبه مانورهایی را با حضور 110 هواپیمای جنگی از جمله جت های جنگنده پیشرفته اف-35 آغاز کردند که تا 28 آوریل ادامه خواهد داشت.
به گفته ارتش، مانورهای هوایی آمریکا و کره جنوبی برای تقویت اجرای ترکیبی نیروی هوایی و آموزش خدمه هواپیما برای پاسخگویی موفقیت‌آمیز در سناریوهای جنگی شامل تهدیدهای زمین به هوا و هوا به هوا طراحی شده‌اند.
هفتمین نیروی هوایی ایالات متحده در بیانیه ای با استفاده از حروف اول نام رسمی کره جنوبی، جمهوری کره، گفت: رویدادهای آموزشی “تعهد آهنین ایالات متحده به ROK را تایید می کند.”
همچنین روز دوشنبه، کره جنوبی و ژاپن پس از پنج سال وقفه، نشست امنیتی دیپلمات های ارشد و مقامات دفاعی را از سر گرفتند. این نشست یکی از بسیاری از رویدادهای اخیر است که نشان می دهد روابط سئول و توکیو در مواجهه با تهدیدات هسته ای در حال تحول کره شمالی پس از سال ها اختلاف بر سر تاریخ و تجارت در حال بهبود است.
در جریان نشست روز دوشنبه، وزارت دفاع کره جنوبی گفت سئول و توکیو در مورد برنامه هسته ای کره شمالی و همکاری سه جانبه با ایالات متحده گفتگو کردند.
ایالات متحده و کره جنوبی بزرگترین رزمایش های خود را در سال های اخیر در ماه مارس انجام دادند و همچنین رزمایش های دریایی و هوایی جداگانه ای را با حضور یک گروه جنگی ناو هواپیمابر آمریکایی و بمب افکن های B-52 با قابلیت حمل اتمی برگزار کردند. شمال با شماره گیری فعالیت آزمایشی خود پاسخ داد.
مقامات کره جنوبی می گویند که دوشنبه یازده روز متوالی است که کره شمالی به تماس های بازرسی کره جنوبی در مجموعه ای از خطوط مستقیم بین کره ای پاسخ نداده است، مقامات کره جنوبی می گویند که نگرانی ها در مورد تحریکات جنبشی احتمالی را افزایش می دهد. ارتباطات در این کانال ها به منظور جلوگیری از درگیری های تصادفی در امتداد مرزهای دریایی رقبا است.
روز شنبه، یک کشتی نیروی دریایی کره جنوبی برای دفع یک کشتی گشتی کره شمالی که در تعقیب یک قایق ماهیگیری چینی به طور موقت از مرز دریای مورد مناقشه این کشورها عبور کرد، شلیک کرد. هیچ تبادل آتشی بین کشتی های کره شمالی و کره جنوبی صورت نگرفت.
سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، در حالی که پس از تهاجم، نظارت و آمادگی ارتش کره جنوبی را تقویت کرد، بلافاصله هیچ گونه فعالیت غیرعادی از سوی ارتش کره شمالی شناسایی نشد. لی سونگ جون گفت دوشنبه.
فشار هسته ای تهاجمی کره شمالی تحت حاکمیت کیم جونگ اون به گفته بسیاری از کارشناسان، هدف این است که ایالات متحده را مجبور به پذیرش ایده شمال به عنوان یک قدرت هسته ای مشروع و مذاکره در مورد امتیازات اقتصادی از موضع قدرت کند.
مذاکرات هسته ای میان واشنگتن و پیونگ یانگ از سال 2019 تاکنون از مسیر خارج شده است.
با این حال، نشانه هایی نیز وجود دارد که هزینه های مبارزات انتخاباتی کیم در حال انباشته شدن است زیرا کره شمالی ظاهراً با ناامنی غذایی و سایر مشکلات داخلی دست و پنجه نرم می کند که به دلیل محدودیت های مرزی مرتبط با بیماری همه گیر که تجارت با چین، متحد اصلی و حیات اقتصادی آن را مختل کرده است، بدتر شده است.
دولت کیم به دنبال دستاوردهای اقتصادی ملموس، پروژه های ساخت و ساز و کشاورزی را در اولویت قرار داده است.
خبرگزاری رسمی کره شمالی روز دوشنبه اعلام کرد کیم در مراسمی در آخر هفته شرکت کردند که در آن ساخت 10000 خانه جدید در منطقه ای در پیونگ یانگ جشن گرفته شد.
این پروژه بخشی از برنامه های گسترده تر برای تامین 50000 خانه جدید در پایتخت تحت یک برنامه توسعه ملی پنج ساله است که تا سال 2025 ادامه دارد.
KCNA گفت، در جریان رویداد روز یکشنبه، کیم پروژه مسکن را یک “طرح دیرینه” خواند که هدف آن فراهم کردن شرایط زندگی پایدارتر و متمدن تر برای مردمش است.
کارشناسان می گویند کره شمالی کمبود شدید مسکن با کیفیت دارد که در طول دهه ها رکود اقتصادی عمیق تر شده است. اما شرایط زندگی در پیونگ یانگ بسیار بهتر است، جایی که کیم در سال‌های گذشته پروژه‌های توسعه عظیمی را انجام داده است که مسکن نخبگان را ارتقا داده و افق شهر را تغییر داده است.