شهباز، نخست وزیر پاکستان پس از دستگیری رهبر تحریک انصاف خان، گفت: سیاست عمران خان با “دروغ های آشکار” تعریف می شود.

اسلام آباد: نخست وزیر سابق عمران خانشهباز شریف، نخست وزیر پاکستان روز سه شنبه پس از دستگیری خان گفت که سیاست «دروغ های آشکار» و حملات به نهادها تعریف می شود.
او گفت که تردیدی ندارد که سیاست عمران خان با “دروغ های آشکار”، “نادرست ها”، چرخش ها و حملات وحشیانه به نهادها تعریف می شود. وی در توییتی گفت: “قضاوت را به هوس های خود خم کنید و طوری رفتار کنید که گویی قوانین در مورد شما صدق نمی کند. آنچه من در مورد شما در توییت خود گفتم بر اساس واقعیت های چند سال گذشته ثابت شده است.”
در پی دستگیری عمران خان، نخست وزیر در پاسخ به دو سوال نخست وزیر سابق، توئیت های متعددی علیه شریف منتشر کرد. پیش از این در 8 مه، خان از شریف پرسیده بود که آیا می تواند کسانی را که مسئول حملات ترور علیه او هستند، معرفی کند.
خان در توییتر خود نوشت: “به عنوان کسی که در چند ماه گذشته 2 سوءقصد به جان خود را متحمل شده است، می توانم به جرات سؤالات زیر را از اس اس بپرسم: 1. آیا من، یک شهروند، این حق را دارم که کسانی را که احساس می کنم مسئول ترور هستند معرفی کنم. چرا به من رد شد؟ مجاز و حق قانون اساسی.”
شریف به سؤالات خان با چهار سؤال متقابل پاسخ داد: «یکی، بدگویی از ارتش پاکستان به عنوان یک نهاد، الگویی تکرارشونده در سیاست شما پس از برکناری شما از قدرت است. آژانس خیلی قبل از حمله وزیرآباد؟
نخست وزیر در سوال دوم خود از خان پرسید که غیر از تهدید و ادعاهای بی اساس روزانه چه راه قانونی را انتخاب کرده است.
در توییت او آمده است: “شما پیشنهاد همکاری دولت فدرال را رد کردید و مراحل قانونی را تحریم کردید. شما هرگز علاقه ای به یافتن حقیقت در مورد حمله نداشتید، بلکه از این حادثه محکوم برای اهداف کوچک سیاسی استفاده کردید.”
نخست وزیر شریف همچنین از رئیس حزب تحریک انصاف پرسید: “سه به دستور چه کسانی کمپین وحشیانه شبکه های اجتماعی علیه شهدای نیروهای مسلح پس از سقوط هلیکوپتر راه اندازی شد؟ تیپ ترول متعلق به کدام حزب بود که شهدا را مسخره می کرد، که این یک کار جدید بود؟ در سیاست و فرهنگ ما پست و غیرقابل تصور است؟
او همچنین اتهاماتی را علیه خان در مورد استفاده از دین برای اهداف سیاسی و علیه کارگران حزب خود به دلیل چشم پوشی، توجیه و حتی جشن گرفتن حادثه آزار و اذیت یک هیئت رسمی که شامل یک وزیر زن در یک مسجد بود، مطرح کرد.
“چهار، چه کسی از دین برای مقاصد سیاسی با توصیف تحریک سیاسی در اصطلاحات مذهبی استفاده کرده است، تلاشی حیله گرانه و خودخواهانه برای قرار دادن مخالفان سیاسی در معرض خشونت توسط حامیان شما؟ آیا رهبران حزب شما را تایید، توجیه و حتی جشن نمی گیرند. ماجرای آزار و اذیت و ارعاب یک هیئت رسمی از جمله وزیر زن در صحن مسجد النبی عزیزمان (ص) با رعایت نکردن موازین تکریم و تقوا؟ توییت او اضافه شد.
نخست‌وزیر شریف همچنین به خان توصیه کرد که به پاکستان که نخست‌وزیر سابق آن را «جنگل» می‌نامید، نرود.
در این توییت آمده است: “در مورد ادعای شما مبنی بر تبدیل شدن پاکستان به “جنگل”، من به شما توصیه می کنم که به آنجا نروید، زیرا واقعیت ها اغلب تلخ و فاجعه آمیز هستند. بگذارید این را برای یک روز دیگر نگه داریم.”
اوایل بعدازظهر سه‌شنبه، خان توسط پرسنل رنجرز دادگاه عالی اسلام‌آباد (IHC) – بر اساس حکم اداره ملی پاسخگویی (NAB) دستگیر شد.
رئیس PTI به عنوان بخشی از تحقیقات NAB در پرونده القادر تراست قبل از حضور در IHC برای درخواست وثیقه در چندین FIR ثبت شده علیه او دستگیر شد.