عمران خان خواستار بازجویی در مورد حملات به ساختمان‌های نظامی پاکستان شد

اسلام آباد: در حالی که فشارها علیه نخست‌وزیر سابق در بحبوحه سرکوب حزب و حامیانش افزایش یافته است، از سوی مقامات پاکستانی احضار شده است تا به دلیل وقوع خشونت‌هایی که پس از بازداشت کوتاه‌مدت وی در اوایل ماه جاری و در آن حمله به ساختمان‌های نظامی انجام شد، مورد بازجویی قرار گیرد.
کاوشگر بر حمله به فرمانده سپاه لاهورخانه ای در مرکز استان پنجاب، معروف به خانه جناح، یک ساختمان تاریخی و اقامتگاه نظامی که در ناآرامی هایی که پس از دستگیری خان به اتهام فساد به وجود آمد، به آتش کشیده شد و آسیب دید.
به گزارش داون نیوز، این سیاستمدار 70 ساله با صدور اطلاعیه ای از سوی معاون بازرسی کل پلیس لاهور، وی را ملزم به حضور در جلسه بازجویی در ساعت 4 بعد از ظهر سه شنبه به وقت محلی کرد. هیچ اظهارنظر فوری از سوی این سیاستمدار 70 ساله و او وجود نداشت حزب تحریک انصاف پاکستان.
خان به دلیل ادعاهایی که حامیانش مسئول آسیب رساندن به اموال نظامی و دولتی بوده اند، از همه طرف مورد حمله قرار گرفته است. ارتش گفته است که افراد مسئول بر اساس قوانین نظامی محاکمه خواهند شد، زیرا بحران سیاسی خان، دولت و ارتش قدرتمند همچنان در حال تشدید است، حتی با بدتر شدن وضعیت اقتصادی کشور.
خان حمله به خانه جناح را محکوم کرده و گفته است که این حمله برای کشور “ننگ” به همراه داشت و کارگران حزب خود را مسئول خشونت 9 مه رد کرده است. ستاره سابق کریکت همچنین خواستار گفتگوهای فوری با دولت شده است که ائتلاف حاکم هنوز با آن موافقت نکرده است.
او با چالش‌های فزاینده‌ای مواجه است، زیرا رهبران ارشد حزبش دسته‌جمعی از سمت خود کناره‌گیری می‌کنند، هزاران نفر از حامیان او در سراسر کشور بازداشت شده‌اند، و او همچنان به مبارزه با ده‌ها پرونده قانونی ادامه می‌دهد – که همه آنها را رد می‌کند.
ارتش قدرتمند پاکستان در بیانیه‌ای به طور غیرمستقیم خان را متهم کرده است که با تجمعات و اظهارنظرهای خود تلاش می‌کند بین شهروندان و نیروهای مسلح پاکستان شکاف ایجاد کند.
به گزارش رسانه‌های ارتش، ژنرال سید عاصم منیر، رئیس ستاد ارتش پاکستان در جریان بازدید از پادگان کویته گفت: «ارتباط بین عناصر تبانی داخلی و نیروهای خارجی برای ایجاد بی‌ثباتی به‌طور گسترده برای مردم پاکستان آشکار شده است». بال.
خان در گذشته برخی از مقامات ارشد ارتش را متهم کرده بود که بیش از یک سال پیش برکناری او از قدرت را سازماندهی کردند و در پشت یک سوء قصد ادعایی قرار داشتند که آنها آن را رد کردند. پاکستان تقریباً نیمی از تاریخ مدرن خود مستقیماً توسط ارتش اداره می شد و اکثر نخست وزیران از جمله خان برای ماندن در قدرت به حمایت این نهاد وابسته بودند.
شهباز شریف، نخست وزیر نیز با انتشار پستی در توئیتر اواخر شب، علیه خان وزنه زد. او گفت: «رویدادهای وحشتناک نهم ماه مه به تنهایی میلیاردها روپیه برای اقتصاد هزینه داشته است و تأییدی غیرقابل انکار از طرح های پلید او است. او همچنین به راحتی نقش خود را در عمیق‌تر کردن چالش‌های اقتصادی فراموش می‌کند.»
اقتصاد پاکستان همچنان در پریشانی عمیقی به سر می‌برد، آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که رشد به شدت کاهش یافته و به یکی از پایین‌ترین سطوح در تاریخ آن رسیده است، در میان تورم و نرخ‌های بهره بی‌سابقه، در حالی که این کشور در تلاش برای احیای کمک‌های متوقف شده صندوق بین‌المللی پول است.