عمران خان مبهم اجازه تجمع ضد دولت در مولتان را رد می کند

اسلام آباد: عمران خان ، نخست وزیر پاکستان روز شنبه متحیر از اعتراضات علیه دولت خود ، گفت که به دلیل گسترش Covid-19 به احزاب سیاسی اجازه برگزاری تجمعات ضد دولت در مولتان و سایر شهرها را نمی دهد.
داون به نقل از خان هنگام صحبت با سخنگویان مجلس نخست وزیر گفت: “ویروس کرونا به طرز خطرناکی در حال شیوع است ، بنابراین مخالفان باید جلسات عمومی PDM را به تعویق بیندازند.”
یکی از شرکت کنندگان در این جلسه به نقل از نخست وزیر گفت: “دولت به شدت اقدامات عملیاتی را اجرا خواهد کرد و به مخالفان اجازه برگزاری تجمع را نمی دهد زیرا دستورالعمل های بهداشتی اجازه اجتماعات بزرگ را نمی دهد.”
سخنگوی نخست وزیر خان به مردم هشدار داد که افرادی که در جلسات عمومی شرکت می کنند ، به پشت میله های زندان فرستاده می شوند.
جنبش دموکراتیک پاکستان (PDM) ، یک اتحاد 11 جانبه در اعتراض به دولت عمران خان ، چهار جلسه علنی علیه دولت در گوجرانوالا ، کراچی ، کویته و پیشاور برگزار کرده است در حالی که دو جلسه برای 30 نوامبر و 13 دسامبر در مولتان برنامه ریزی شده است. و به ترتیب لاهور.
در جلسات شاهد حضور گسترده مردم بود.
روز جمعه ، چند کارگر حزب مردم پاکستان توسط دولت به رهبری عمران خان دستگیر شدند تا از برگزاری احزاب مخالف در برگزاری تجمع PDM جلوگیری کنند.
بلعول بوتو-زرداری روز جمعه با انتقاد از دستگیری چند فعال حزب مردم پاکستان در مولتان ، روشن ساخت که تجمع جنبش دموکراتیک پاکستان (PDM) در 30 نوامبر قطعاً برگزار خواهد شد.
بوتو در پاسخ به ویدئویی که کسیم گیلانی ، پسر نخست وزیر پیشین یوسف رضا گیلانی ، در توئیتر به اشتراک گذاشت ، نشان می دهد که فعالان حزب PPP را با وانت پلیس می برند ، “رژیم فاشیستی همچنان به دستگیری فعالین دموکرات در مولتان ادامه می دهد. سعی کنید آنها ممکن است نتوانند جلوی PPP را در 30 نوامبر همراه با رهبران PDM مارک کنند. ”
صبح روز جمعه ، پلیس ورزشگاه قیلا کهنه قاسم باغ را که قرار است رویداد PDM در تاریخ 30 نوامبر برگزار شود ، پلمپ کرد. (ANI)