عمران: دولت پاکستان: عمران خان «معمار» شورش‌های 9 مه در دادگاه نظامی محاکمه می‌شود

اسلام آباد: وزیر کشور پاکستان رعنا ثنا الله روز سه‌شنبه گفت که عمران خان در دادگاه نظامی محاکمه خواهد شد زیرا نخست‌وزیر سابق «معمار» حوادث 9 مه بود که در آن تأسیسات نظامی و دولتی توسط کارگران حزبش پس از دستگیری وی در یک پرونده فساد مورد حمله قرار گرفتند.
صنع الله با حضور در برنامه دان نیوز، رئیس 70 ساله حزب تحریک انصاف را متهم کرد که شخصاً قبل از دستگیری در آن روز برنامه ریزی حملات به تأسیسات نظامی را انجام داده است. وزیر افزود: شواهدی نیز برای اثبات این ادعا وجود دارد.
وقتی پرسیده شد که آیا عمران در دادگاه نظامی محاکمه می‌شد، گفت: «مطمئناً چرا نباید انجام شود؟ برنامه‌ای که او برای هدف قرار دادن تأسیسات نظامی انجام داد و سپس اجرا شد، به نظر من کاملاً یک دادگاه نظامی است». وزیر عمران را متهم کرد که شخصاً شورش های 9 مه را سازماندهی کرده است. «حامیان او شعار «عمران» سر دادند خان خط قرمز ما است و برنامه ریزی و تدارک آن به ابتکار و تحریک عمران انجام شد. او همه را اجرا کرد. او معمار این اختلاف است.» (شواهد) مستند است، در توییت ها و پیام های او آمده است.
در همین حال، شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، روز سه‌شنبه اشاره کرد که دولت او تمایلی به گفتگو با حزب PTI عمران ندارد و گفت که «آنارشیست‌ها و آتش‌افروزان» واجد شرایط گفتگو نیستند. این بازیکن سابق کریکت پس از سرکوب PTI پس از شورش‌های 9 مه، آماده است با “هر کسی که در قدرت باشد” صحبت کند. اما شریف در توئیتی گفت کسانی که به نمادهای کشور حمله می کنند باید پاسخگوی اقدامات ستیزه جویانه خود باشند. آنارشیست ها و آتش افروزانی که لباس سیاستمداران را می پوشند و به نمادهای دولت حمله می کنند، واجد شرایط گفتگو نیستند. pti