فاکس نیوز، تاکر کارلسون چند روز پس از اینکه فاکس دعوای Dominion را حل و فصل کرد، راه خود را از هم جدا کرد

این شرکت رسانه ای گفت که رسانه فاکس نیوز و مجری با رتبه برتر، تاکر کارلسون، کمتر از یک هفته پس از آن که این شرکت و شرکت مادرش فاکس، یک دعوای افترا توسط Dominion Voting Systems را به مبلغ 787.5 میلیون دلار حل و فصل کردند، با جدایی موافقت کردند.
انتظار می رفت که کارلسون شاهد اصلی در محاکمه ای باشد که حول محور ادعاهای دروغین فاکس مبنی بر دستکاری انتخابات ریاست جمهوری 2020 به نفع جو بایدن، دموکرات، متمرکز است.
برنامه پربیننده کارلسون، “Tucker Carlson Tonight”، بالاترین امتیاز را در برنامه خبری کابلی در میان سنی 25 تا 54 سال داشت و به طور منظم بیش از 3 میلیون بیننده شبانه را به خود جذب می کرد. فاکس پربیننده ترین شبکه خبری کابلی ایالات متحده است.
فاکس نیوز در بیانیه ای گفت: «ما از او به خاطر خدماتش به شبکه به عنوان مجری و قبل از آن به عنوان یک مشارکت کننده تشکر می کنیم. حرکت بعدی کارلسون نامشخص بود.
سهام فاکس با انتشار اخبار به شدت کاهش یافت و آخرین بار در معاملات فعال 3.8 درصد کاهش یافت.
توافق با Dominion مستقر در دنور از یک محاکمه طولانی جلوگیری کرد که می‌توانست محتوا و عملیات فاکس را در کانون توجه قرار دهد. این شرکت هنوز با مبارزات حقوقی دیگری روبرو است، از جمله شکایت ۲.۷ میلیارد دلاری از شرکت فناوری رای دادن SmartMatic و همچنین شکایت یک تهیه کننده سابق که گفته بود فاکس شهادت او را در پرونده Dominion مجبور کرده است.
Dominion ادعا کرده بود که اظهارات ارائه شده در برنامه کارلسون پس از انتخابات 2020 توهین آمیز بود و گفت که پیام های بین شخصیت رسانه ای و تیم او دلیلی است که آنها می دانستند ادعاهایی که از ماشین های شمارش آرا دومینیون برای دستکاری در انتخابات ریاست جمهوری به نفع بایدن استفاده شده است، نادرست است.
در سال 2021، فاکس «امشب لو دابز» را لغو کرد، درست پس از اینکه میزبان قدیمی در شکایت اسمارت ماتیک نام برده شد.
این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد آخرین برنامه کارلسون 21 آوریل بود. گفته می‌شود که «امشب فاکس نیوز» از امروز به‌عنوان یک برنامه موقت با حضور شخصیت‌های فاکس نیوز تا زمانی که یک مجری جدید معرفی شود، به صورت زنده از ساعت 8 شب به وقت شرقی پخش می‌شود.
پس از اعلام خروج کارلسون از فاکس نیوز، سخنگوی دونالد رئیس جمهور سابق آمریکا ترامپ توییت کرد: فاکس نیوز یک اپوزیسیون کنترل شده است. ترامپ که از بایدن شکست خورد، اوایل ماه جاری مصاحبه ای با کارلسون انجام داد که از فاکس نیوز پخش شد.
لورن بوبرت، نماینده جمهوری خواه ایالات متحده، که از حامیان سرسخت ترامپ بوده است، به سرعت از کارلسون حمایت کرد. “من با تاکر کارلسون ایستاده ام!” او اندکی پس از انتشار این خبر توییت کرد.