فیلیپین بیش از 1000 قاچاقچی از سراسر آسیا را برای اجرای کلاهبرداری آنلاین نجات داد.

مانیلا: یک مقام رسمی فیلیپین روز شنبه گفت که مقامات فیلیپین بیش از هزار نفر را از چندین کشور آسیایی که به این کشور قاچاق شده، اسیر شده و مجبور به انجام کلاهبرداری های آنلاین شده بودند، نجات داده اند. هشدار بین‌المللی در ماه‌های اخیر به دلیل کلاهبرداری‌های اینترنتی در منطقه افزایش یافته است که اغلب توسط قربانیان قاچاق فریب خورده یا مجبور به ترویج سرمایه‌گذاری‌های جعلی ارزهای دیجیتال می‌شوند.
میشل سابینوسخنگوی گروه مبارزه با جرایم سایبری نیروی پلیس ملی فیلیپین گفت که افسران روز پنجشنبه به مجموعه ای از ساختمان ها در شهر مابالاکات در حدود 90 کیلومتری شمال مانیل یورش بردند. در مجموع 1090 نفر که برای اجرای کلاهبرداری های آنلاین استخدام شده بودند نجات یافتند. سابینو گفت که قربانیان مجبور شدند افراد ناآگاه را در ایالات متحده، اروپا و کانادا هدف قرار دهند.
پاسپورت آنها مصادره شد و آنها را مجبور کردند تا 18 ساعت در روز کار کنند، با کسر حقوق برای تعامل با همکاران یا استراحت طولانی. سابینو به خبرگزاری فرانسه گفت: “شما مانند یک زندانی بدون سلول هستید. حتی اجازه ندارید با هم اتاقی های خود صحبت کنید.” “آنها اجازه خروج از محدوده دروازه را ندارند. پس از 18 ساعت کار، آنها را به خوابگاه خود می آورند.”
پلیس در بیانیه جداگانه ای اعلام کرد قربانیان اکثرا اتباع چینی، ویتنامی، فیلیپینی و اندونزیایی بودند. مقامات همچنین افرادی را از مالزی، تایلند، تایوان، میانمار، هنگ کنگ و نپال نجات دادند.
سابینو گفت که کارگران برای ترغیب افراد غریبه به خرید ارز دیجیتال یا واریز پول به حساب های بانکی جعلی پس از برقراری روابط عاشقانه جعلی آموزش دیده اند.