مادر «روز قیامت» آمریکا به قتل کودکان مجرم شناخته شد

لس آنجلس: یک مادر آمریکایی با اعتقادات مذهبی «روز قیامت» روز جمعه به جرم قتل دو فرزندش و توطئه برای کشتن همسر سابق شوهرش مجرم شناخته شد.
لری والو در ایالت آیداهو در شمال غربی آمریکا به دلیل مرگ دختر 16 ساله اش محاکمه شد. تایلی رایان و پسر هفت ساله جاشوا “جی جی” والو را به فرزندی پذیرفت.
والو که گفته می شود الهه ای است که مسئول آماده سازی بشریت برای آمدن دوم مسیح است، با حبس ابد بدون آزادی مشروط روبرو می شود.
شوهر پنجم او چاد دیبل — نویسنده خود منتشر شده چندین رمان آخرالزمانی — به زودی به طور جداگانه به دلیل اتهامات مشابه، که شامل قتل همسر اولش نیز می شود، محاکمه خواهد شد. تامی.
“عقاید مذهبی” این زوج توسط دادستان ها به عنوان عاملی در قتل ذکر شد و داستان آنها موضوع یک سریال مستند جنایی واقعی “گناهان مادر ما” نتفلیکس بود که سال گذشته منتشر شد.
این پرونده برای اولین بار در اواخر سال 2019 به دنبال ناپدید شدن فرزندان والو، که اولین بار توسط پدربزرگ و مادربزرگ جاشوا به مقامات گزارش شد، سرفصل های ملی را به خود جلب کرد.
تحقیقات پلیس به سرعت به یک چرخش وحشتناک تبدیل شد زیرا مشخص شد که چندین نفر از افراد مرتبط با Vallow و Daybell در سال‌های اخیر مرده‌اند و او ماه‌ها بعد در هاوایی دستگیر شد.
شوهر سوم والو، جوزف رایان – پدر تایلی – در سال 2018 بر اثر حمله قلبی درگذشت.
او در حال طلاق از شوهر چهارم خود، چارلز والو بود که در جولای 2019 با شلیک گلوله توسط برادر متوفی اش کشته شد.
در اکتبر 2019، همسر دیبل، تامی، ظاهراً به دلایل طبیعی درگذشت. والو و دیبل چند هفته بعد به هاوایی نقل مکان کردند و در آنجا ازدواج کردند.
Vallow و Daybell هرگز گزارشی مبنی بر مفقود شدن این کودکان ندادند و اجساد آنها در ژوئن 2020 در ملکی که متعلق به Daybell در آیداهو بود پیدا شد.
قاضی موافقت کرد که مجازات اعدام برای والو که تاریخ صدور حکم او مشخص نشده است، از روی میز حذف شود.
دیبل نسبت به همه اتهامات خود بی گناه اعتراف کرده است و اگر مجرم شناخته شود همچنان با مجازات اعدام روبرو خواهد شد.
والو که یک مورمون بزرگ شده بود، با گذشت زمان به طور فزاینده ای در اعتقادات مذهبی خود رادیکال شد و به این باور رسید که می تواند با فرشتگان ارتباط برقرار کند.
در سال 2018، او با دیبل – رهبر یک فرقه رادیکال مورمون که برای آخرالزمان آماده می شد – در یک کنفرانس مذهبی در یوتا ملاقات کرد.
شوهر قبلی او چارلز والو گفت که او ادعا کرده است که “خدای است که برای انجام کار 144000 نفر در آمدن دوم مسیح تعیین شده است.”
برخی از ادیان معتقدند که 144000 نفر از مؤمنان در آخرالزمان زنده خواهند شد تا ابدیت را در بهشت ​​سپری کنند.
دادستان همچنین انگیزه مالی این جنایات را مدعی شد.
والو همچنین به دلیل دریافت مزایای تامین اجتماعی در نظر گرفته شده برای فرزندان فوت شده خود به سرقت بزرگ محکوم شد. دیبل به کلاهبرداری بیمه متهم شده است.