مادورو در میان تحریم مخالفان ، پیروزی در نظرسنجی ونزوئلا را می بیند

کاراکاس: ونزوئلایی ها روز یکشنبه در انتخابات قانونگذاری که برای تشدید رئیس جمهور برگزار می شود ، رای می دهند نیکولاس مادوروقدرت گرفتن قدرت و تضعیف بیشتر رقیب مخالف مورد حمایت ایالات متحده ، خوان گوئیدو ، که رهبری تحریم نظرسنجی های خود را تقلب می داند.
پیروزی به حزب سوسیالیست حاکم مادورو امکان کنترل یک مجلس ملی 227 کرسی گسترش یافته را خواهد داد ، تنها نهادی که هنوز در دست آن نیست.
مادورو روز شنبه در کاخ ریاست جمهوری خود در Miraflores گفت: “روز فرا رسیده است. ما صبور بوده ایم.” کاراکاس. رای گیری در روز یکشنبه پنج سال پس از آن صورت گرفت که اپوزیسیون با غلبه بر قدرت کنترل شورای ملی را به دست آورد.
گوایدو 37 ساله به دلیل عدم وجود شرایط “آزاد و منصفانه” برای برگزاری انتخابات خواستار بایکوت شد. وی نظرسنجی روز یکشنبه را “تقلب” عنوان کرد.
گوئیدو این هفته در مصاحبه ای با خبرگزاری فرانسه گفت: “هدف مادورو حتی کسب مشروعیت نیست” ، و افزود که هدف این بود که به راحتی پاک کردن تمام ظواهر دموکراسی باشد.
گوئیدو و متحدانش از روز دوشنبه با طرح یک طرح پیشنهادی یک هفته ای خواستار حمایت عمومی برای طولانی شدن دوره نمایندگی مجلس شورای ملی فعلی تا زمان برگزاری انتخابات “آزاد ، قابل تأیید و شفاف” هستند.
با این حال ، نتایج لازم الاجرا نخواهد بود ، زیرا مادورو کنترل نهادهای کشور ، از جمله دادگاه عالی و ارتش قدرتمند را اعمال می کند.
این رأی گیری در پس زمینه بحران سیاسی و اقتصادی عمیق برگزار می شود ، جمعیت خسته ای که با صف های بی پایان برای گاز و کمبود مزمن مواد اولیه و دارویی مواجه هستند.
این احتمالاً به “بی علاقگی و سکون” رای دهندگان تبدیل خواهد شد ، در حالی که لوئیس ویسنته لئون از نظرسنجی ها Datanalisis پیش بینی مشارکت 34 درصدی یا کمتر را دارد.
مادورو ، راننده سابق اتوبوس که به علت مرگ مربی خود هوگو چاوز در سال 2013 رئیس جمهور شد ، در نظرسنجی های آلوده به تقلب در سال 2018 مجدداً انتخاب شد ، پیروزی که بسیاری از جامعه جهانی آن را نامشروع اعلام کردند.
ایالات متحده ، اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین مدتهاست که بحران اقتصادی فلج کننده ونزوئلا را مسئول سرکوب و بدرفتاری مادورو می دانند.
در عوض ، وقتی رئیس مجلس شورای ملی در ژانویه سال گذشته خود را به عنوان رئیس جمهور موقت معرفی کرد ، آنها از گوایدو حمایت کردند.
شور و شوق ابتدایی کم شده است ، منتقدان ترفند جمع بندی گوئیدو را یک قمار ناامیدانه می دانند.
پیروزی پیش بینی شده مادورو در روز یکشنبه با استقبال متحدان خارجی وی روسیه و چین به عنوان وام مشروعیت رژیم وی و همچنین یک چارچوب قانونی برای توافق نامه های آنها که به دور زدن تحریم های ایالات متحده و اتحادیه اروپا کمک می کند ، مورد استقبال قرار خواهد گرفت.
مرجع انتخاباتی منصوب شده توسط مادورو پسند است دیوان عالی کشور ، گفت که بیش از 20 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در نظرسنجی ها هستند.
مخالفان مخالف که از گوایدو به خاطر تحریم تحریم انتقاد می کنند ، علی رغم اینکه به وام دادن به مشروعیت مادورو متهم شده اند ، در انتخابات شرکت می کنند.
عیسی کاستیلو ، دانشمند علوم سیاسی ، گفت: “آنها پس از 5 ژانویه نمایندگان مخالفت جدید خواهند بود”
به گفته تحلیلگران ، شکست احتمالاً باعث انزوای بیشتر گوایدو خواهد شد.
گوئیدو که سال گذشته با جلب حمایت 50 کشور با جسارت خود را رئیس جمهور اعلام کرد ، قرار است رهبری شورای ملی را که مشروعیت خود را بر این اساس بنا نهاد ، از دست بدهد.
این احتمالاً حامیان بین المللی وی را وادار به ارزیابی مجدد موقعیت خود می کند.
در همین حال گوایدو خواستار افزایش تحریم ها از سوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا است ، حتی اگر نظرسنجی داتانالیسیس نشان داد که 71 درصد از ونزوئلایی ها مخالف تحریم های فلج کننده تر هستند.