ما بر این ویروس غلبه خواهیم کرد: نخست وزیر انگلیس پیروزی خیر را بر روح شیطانی دیوالی سلام می گوید

لندن: بوریس جانسون ، نخست وزیر انگلیس ، روح دیوالی پیروزی نور بر تاریکی و خیر بر شر را تحسین کرد زیرا پیام خوش بینی در مورد غلبه بر بیماری ویروس کرونا را برای اولین جشنواره مجازی دیوالی در نوع خود ارائه داد.
جانسون خواستار یک “تلاش جمعی عظیم” شد زیرا انگلیس در اوایل این هفته وارد دومین قفل خانه ماندن در خانه شد تا حداقل تا 2 دسامبر ادامه یابد تا جلوی افزایش عفونت های ویروس کرونا در سراسر کشور را بگیرد.
“در حالی که بدون شک چالشهای بزرگی در پیش است ، من به مقاومت و عزم راسخ و حس خوب مردم در سراسر کشور اطمینان دارم و با هم بر این ویروس غلبه خواهیم کرد ، همانطور که دیوالی به ما می آموزد که نور بر تاریکی پیروز می شود ، خوب بر شر ، دانش نسبت به ناآگاهی ، “جانسون روز جمعه از خیابان 10 داونینگ در لندن گفت.
“همانطور که لرد راما و همسرش سیتا پس از شکست پادشاه اهریمن راوانا ، راهی که توسط میلیون ها لامپ روشن شده است ، به خانه خود راه یافتند ، ما نیز از این طریق راه خود را پیدا خواهیم کرد ، و این کار را با پیروزی انجام خواهیم داد ،” گفت
جانسون با اذعان به اینکه مردم امسال با همه محدودیت های قفل کردن ، کار به ویژه دشوار خواهد بود ، دیاسپورای هندی در انگلیس را به خاطر همه فداکاری ها و تلاش های خود در تلاش برای دستیابی به یک دیوالی امن و مطمئن ، ستود.
وی از “جشنواره خارق العاده دیوالی مجازی” به خاطر آوردن روحیه دیوالی به خانه های مردم ضمن کمک به مردم در حفظ امنیت ، ستایش کرد.
جانسون ، در گفت: سخنرانی افتتاحیه او در ‘جشنواره iGlobal Diwali Fest 2020’.
“بنابراین من می خواهم شما بدانید که فداکاری های شما ، و عزم راسخ برای انجام کار درست در نجات جان انسان ها کمک می کند ، و اگرچه می دانم بسیاری از جنبه های این سال سخت بوده است ، اما من با الهام از این روش هندوها ، سیك ها و جین ها با دلسوزی ، روحیه جامعه و نگرش كاری به این بحران پاسخ دادند.
جشنواره سه روزه Diwali Fest جمعه با پیام نخست وزیر انگلیس آغاز به کار کرد و شامل جلساتی با وزیر کشور انگلیس پریتی پاتل ، رهبر حزب کارگر مخالف ، کیر استارمر و رهبر لیبرال دموکرات ها ، اد دیوی خواهد بود.
این برنامه همچنین شامل اجرای یوگا ، موسیقی و رقص و همچنین مراسم اهدای جوایز برای تجلیل از قهرمانان جامعه هند بریتانیا در زمینه های مختلف است. شهردار منچستر بزرگ ، اندی برنهام و شهردار وست میدلندز ، اندی خیابان از جمله کسانی هستند که پیام های دیوالی را از مناطق مختلف انگلیس ارائه می دهند.
“نخست وزیر ، رهبران احزاب اصلی سیاسی انگلیس و شهرداران متروهای اصلی کشور که از این طریق برای دیوالی صف آرایی می کنند کاملاً بی سابقه است و نه تنها عمق واقعی روابط انگلیس و هند را نشان می دهد بلکه نقش اصلی روابط انگلیس را نیز منعکس می کند. 1.5 میلیون مهاجر قومی هند. ”
از جمله برخی دیگر از رویدادهای مجازی که در آخر هفته برنامه ریزی شده است ، می توان به جلسه معنوی با بنیانگذار Art Living سری سری راوی شانکار ، باجانی از مناطق مختلف هند و کنسرت بالیوود با عنوان نوین کوندرا موسیقی دان هندی بریتانیا اشاره کرد.
دیوالی – جشنواره چراغ ها – در هند در 14 نوامبر جشن گرفته می شود.