مجله آموزشی سلامت دندان و معرفی بهترین برندهای کامپوزیت دندان

پوسیدگی ریشه دندان در افراد بالای 50 سال بیشتر رایجتر است. بسیاری از این افراد به دلیل عدم مراقبتهای مشابه مدل مدرنی که امروزه تعریف شده است با این مشکل مواجه شده و یک یا چند دندان پر شده دارند. خالی شدن دندان پر شده: همانطور که عنوان شد، موادی که از آنها برای پر کردن دندانها استفاده میشود ممکن است در طول زمان از بین بروند و سوراخ دندان محل مناسبی برای رشد باکتریها خواهد بود. بهداشت دهان ضعیف: مسواک نزدن منظم میتواند باعث شود که باکتری پلاک در دهان شما رشد کرده و به مینای دندان حمله کند. البته، این پر شدگیها در طول سالها ممکن است کاملا از بین رفته و سوراخ دندان دوباره پدیدار شود.مجله آموزشی سلامت دندان انباشته شدن باکتریها در این سوراخها میتواند باعث به وجود آمدن اسید و گسترش پوسیدگی شود. پوسیدگی سطحی و لبههای دندان همچنین در میانسالان مسن کمی بیشتر نسبت به بقیه رخ میدهد.

مجله سلامت دندان ها

اگر بیمار قلبی هستید، انجام اقدامات پزشکی می تواند برای شما یک مشکل بزرگ باشد. ایمپلنت دندان برای بیماران قلبی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند! عوارض ناشی از ترکیب داروها و اقدامات احتیاطی که باید انجام دهید می تواند بدن شما را دچار اختلال کند. ایمپلنت دندان برای بیماران قلبی تا چند سال قبل یکی از این مواردی بود که منع پزشکی داشت. ارتباط بین مراقبت از دهان و بیماری های قلبی به گونه ای توضیح داده شده است که در دنیای پزشکی جایی برای تردید در ارتباط با این موضوع باقی نمی گذارد. بیماران قلبی تحت درمان دارویی برای محافظت هستند! رویکرد پزشکان در ایمپلنت دندان برای بیماران قلبی نیز شامل آزمایشات دقیق قلبی و فشار خون است که در صورت عدم وجود مشکل خاص ، کاشت دندان انجام می شود. ارزیابی سلامت دهان و دندان بیمار قبل از جراحی قلب امروزه به یک فرایند عادی تبدیل شده است.

استیل کلین، نوروهورمونی است که واسطه شیمیایی دستگاه عصبی پاراسمپاتیک شناخته شده و علاوه فر این دستگاه، در سیناپسهای پیش عقدهای سمپاتیک و دستگاه عصبی مرکزی نیز فعالیت دارد. مایعی است به رنگ زرد قهوهای که در آب تقریباً غیر محلول و در اغلب حلالهای آلی محلول میباشد. پارا آکسون، صد هزار برابر قویتر از پاراتیون است.بهترین برندهای کامپوزیت دندان اخیراً مصرف حشره کشهای اورگانوکلرین به دلیل پایداری و ترس از اثرات دراز مدت آتها کاهش یافتهاست. عدم مصرف د. د. در بدن حشره، گوگرد سریعاً با اکسیژن تعویض میشود، ولی در انسان برای این تعویض زمان زیادی لازم است از این رو به جای پارااکسون برای مبارزه با حشرات از پاراتیون استفاده میشود. حشرهکشی مایع، روغنی و به رنگ زرد تا قهوهای تیره است. پاراتیون از نظر شیمیایی تیوفسفات دودی اتیل پارانیتروفنیل بوده و اسامی فسفرنو Fosferno و فولیدول Folidol و مورفوس Morpjhis و تویوفوس Thiophos و سولفوس Sulphos و غیره نیز مشهور است.

مجله سلامت دندان بارداری

اسید معده و تولید مخاط در معده برای ادامه هضم غذا ضروری است. اعضا و اجزای مختلفی که به عنوان اندامهای جانبی گوارشی شناخته میشوند شامل کبد، مثانه، صفرا و لوزالمعده هستند. بیشتر هضم غذا در روده کوچک اتفاق میافتد. «حرکات لوله گوارشی» (Peristalsis) انقباض ریتمیک عضلات است که از مری شروع میشود و در امتداد دیواره معده و بقیه لوله گوارش ادامه مییابد. اجزای لوله گوارش چه هستند؟ این امر در ابتدا منجر به تولید کیموس میشود که وقتی به طور کامل در روده باریک تجزیه شد، به صورت کایل در سیستم لنفاوی جذب میشود. لوله گوارش از ابتدا تا انتها به ترتیب از دهان، اپیگلوت، مری، معده، روده و اسفنگتر تشکیل شده است. دهان اولین قسمت لوله گوارش فوقانی است و به چندین ساختار مجهز است و اولین فرآیند هضم را آغاز میکند. آب و برخی مواد معدنی دوباره در خون و از طریق روده بزرگ جذب و مواد زائد، هضم و به شکل مدفوع از مقعد دفع میشوند.

مجله سلامتی دندان جذب

در این بخش از مجله پزشکی آسان طب آنها را به شما معرفی می کنیم. قرص ژلوفن فرم ژلاتینی ایبوپروفن است که جذب گوارشی راحت تری نسبت به قرص ایبوپروفن دارد. البته کسانی که دچار خونریزی یا مشکلات قلبی هستند نمی توانند از قرص ایبوپروفن استفاده کنند. خانمهای باردار بیشتر باید استامینوفن استفاده کنند. ولی خب در صورت مصرف زیاد برای کبد و بدن مضر است. اما نباید برای کوچکترین دردی سراغ ژلوفن بروید. استامینوفن بیشتر در ترکیب با سایر داروهای ضددرد تجویز میشود. البته اگر آن را برای مدتی برای دندان دردی که امان مان را بریده استفاده کنیم، عوارضش دیده نمی شود. ایبوپروفن یک مسکن دندان درد است که در دو دوز 200 و 400 میلیگرم در داروخانه ها وجود داررد. استامینوفن نوعی مسکن برای درمان دندان درد معمولی است که خاصیت ضددردی دارد، ولی خاصیت ضد التهابی شناخته شدهای ندارد. با اینکه استامینوفن یک مسکن ضعیف تر است باز هم زیاده روی در آن سلامتی شما را می گیرد.

مجله سلامت دندان جهاد دانشگاهی

آمالگام به خوبی تمامی درزهای ریز بین خود و دیواره دندان را پر میکند (خاصیت مهر و موم کردن درزها) و به همین دلیل، جلوی نفوذ عوامل پوسیدگی زا و باکتریها را به بخشهای عمیق دندان خواهد گرفت. مهم ترین عیب آمالگام، ظاهر و رنگ ناخوشایند آن برای بیماران است. همچنین ترمیم با آمالگام نیاز به تراشیدن حجم بیشتری از حفره دندانی برای آماده سازی دارد که در غیر این صورت باعث افزایش شکست درمان با این ماده میشود. مسئله دیگر، خاصیت رسانایی آمالگام به عنوان یک آلیاژ فلزی است که سرما و گرما را بهتر منتقل میکند. در نتیجه، برخی بیماران حساسیت بیشتری را در هنگام مصرف غذاها و نوشیدنیهای سرد گزارش میکنند که البته معمولا پس از مدتی (گاه یک تا دو ماه) این حساسیت برطرف یا محدود میشود. بعضی از بیماران با وجود توصیه موکد دندانپزشک مبنی بر ترمیم دندان با آمالگام، صرفا به خاطر مسئله زیبایی، ترمیم دندان با کامپوزیت را ترجیح میدهند.

آبریزش بینی، تب، اسهال و استفراغ و نشانههایی مشابه بیماری سرماخوردگی در اغلب کودکانی که میخواهند اولین دندانشان را داشته باشند، بسیار رایج است. دادن چیزهای سرد برای کم کردن درد میتواند کمک کننده باشد. ۳. لثه های کودک خود را ماساژ دهید. پستانک سرد، حلقهها و اسباب بازیهای یخ زده و غیره گزینههای مناسبی هستند. برای برخی از کودکان دندان درآوردن بسیار سخت و دشوار است و بر سایر اندامهای آنها تاثیر میگذارد. با دیدن این نشانهها به پزشک مراجعه کنید. ۱. به کودک چیزی بدهید که آن را بجود. شما همچنین میتوانید لثههای کودک خود را با انگشت تمیز خود ماساژ دهید اگر هنوز دندانهای کودک شما در نیامده میتوانید اجازه دهید که انگشت شما را گاز بگیرد. بروز چنین علائمی ناشی از التهاب لثهها است. سوء تغذیه، رفلاکسهای مداوم و بیاشتهایی نیز یکی از عوارض جانبی دندان درآوردن کودکان است.متخصص جراح لثه هرچند که دندان درد بهطور مستقیم باعث مشکلات گوارشی یا ناراحتی معده نمیشود اما با ایجاد بیاشتهایی باعث بروز این بیماریها میشود.

مسعود کیمیایی (زادهٔ ۷ مرداد ۱۳۲۰) فیلمساز و نویسندهٔ ایرانی است. کیمیایی فیلمسازی را با برادران اخوان شروع کرد و با استودیوهای آریانا فیلم برای فیلم قیصر و سازمان سینمایی پیام برای فیلم رضا موتوری (۱۳۴۹) کارش را ادامه داد. سه فیلم بلوچ، خاک و گوزنها را برای مهدی میثاقیه، تهیهکننده ایرانی، ساخت و فیلم روشنفکرانهاش غزل (۱۳۵۵) را هم برای تل فیلم ساخت و داش آکل (۱۳۵۰) را برای برادران رشیدیان. کیمیایی همچنین معروف به استاد قهرمانسازی در سینمای ایران است. او را کارگردانی مؤلف و تأثیرگذار دانستهاند که در شکلگیری اقتصاد سینما در ایران نقشی مهم داشتهاست. او با ساخت فیلم قیصر (۱۳۴۸) دو قطب هنری و تجاری سینما را پیوند داد و همراه چند فیلمساز دیگر، آغازگر دورهای بود که موج نو در سینمای ایران شناخته شد. او علاوه بر فعالیتهای سینمایی، رمان نوشتن و شعر را نیز تجربه کردهاست. اغلب آثار کیمیایی در ژانر اجتماعی-سیاسی است. او از چهرههای برجسته سینمای ایران و از چهرههای اصلی موج نوی سینمای ایران است.

این رسم در ۲۷ کشور از ۵۴ کشور آفریقا مکتوب شدهاست که میزان تقریبی آن ممکن است از ۵ درصد تا ۹۸ درصد بسته به کشور متفاوت باشد. و قربانیانی نیز بر جای میگذارد. در جمهوری جیبوتی انجام این عمل مجازات ۵ سال حبس و یک میلیون فرانک جیبوتی جریمه نقدی دارد. برخی فعالان معترضند که درج عبارت «شرایط استثنایی» موجب کاهش تأثیر قانون و تفسیر آن خواهد شد. قبل از تصویب این قانون نیز با حکم ریاست جمهوری «کمیتهٔ ملی علیه قطع عضو» تشکیل شد و همچنین برای کسانی که زنان و دختران را ختنه میکردند جریمه تعیین میشد. مجلس شورای ملی مصر با تصویب قانون دیگری، در تاریخ ۷ ژوئن ۲۰۰۸ میلادی، ختنه زنان را به جز در «شرایط استثنایی» جرم بهشمار آورد. در بورکینافاسو، جنبشهای اجتماعی برای آگاهسازی مردم از خطرات ناقصسازی جنسی زنان از سال ۱۹۷۵ آغاز شده بود. در ۱۵ کشور آفریقایی ناقصسازی زنان و دختران ممنوع میباشد.