مردم کالیفرنیا قفل دیگری را تحمل می کنند زیرا بیماران کووید بیمارستان ها را تحت فشار قرار می دهند

لس آنجلس: بیشتر مردم کالیفرنیا روز دوشنبه با هدف محدود کردن گسترش COVID-19 با محدودیت های جدید زیادی روبرو شدند ، در حالی که فرماندار نیویورک تهدید کرد که ناهار خوری رستوران های داخل سالن را در شهر نیویورک ممنوع می کند زیرا ایالات متحده می ترسد که عفونت ها به سرعت افزایش یابد.
رستوران های جنوب کالیفرنیا ، منطقه خلیج سانفرانسیسکو و دره کشاورزی San Joaquin در ایالت برای همه غیر از مصرف و تحویل بسته است. زمین های بازی تعطیل است ، فروشگاه ها ظرفیت کمتری دارند و آرایشگاه ها و آرایشگاه های کرکره ای.
این حرکات حدود سه چهارم از تقریبا 40 میلیون نفر در پرجمعیت ترین ایالت آمریکا را تحت تأثیر قرار داد.
فرمان گاوین نیوزوم ، فرماندار کالیفرنیا ، به برخی از مدارس اجازه داد که کلاسهای خود را ادامه دهند. اما منطقه یکپارچه مدارس لس آنجلس ، بزرگترین دانشگاههای بسته دانشگاه ایالت که تا حدی برای ارائه خدمات حضوری و تدریس خصوصی باز بود ، بسیاری از دانش آموزان با نیازهای ویژه را تحت تأثیر قرار داد.
در سانفرانسیسکو ، الن اسکانلون ، 43 ساله ، با وحشت اعلامیه بسته شدن در زمین بازی را که با کودک 2 ساله اش رفت و آمد می کند ، خواند. وی گفت: “من آن را درک می کنم ، و ما می خواهیم آن را رعایت کنیم … اما این سخت بوده است.”
بخشنامه Newsom درمورد مکانهایی اعمال می شود که کمتر از 15٪ از تخت های بیمارستان های مراقبت ویژه در آنجا باقی مانده است و تاکنون بر جنوب کالیفرنیا و دره San Joaquin تأثیر گذاشته است. محلات موجود در منطقه خلیج سانفرانسیسکو دستورات مشابهی را وضع کردند.
دکتر آنتونی فاوسی ، بزرگترین متخصص بیماری های عفونی دولت ایالات متحده ، روز دوشنبه گفت که این اقدام دولت “آنها را از احتمال تحت فشار قرار دادن بیمارستان های خود نجات می دهد”.
کالیفرنیا در 30،000 روز شنبه در موارد جدید رکورد زد و در روز یکشنبه نزدیک به 25،000 مورد دیگر را ثبت کرد. بستری شدن در بیمارستان همچنین رکوردها را به دست آورد. این ایالت روز دوشنبه گفت ، در دره San Joaquin ، فقط 6.3٪ از تخت های بخش مراقبت ویژه در دسترس بود.
طبق آمار رسمی رویترز ، در سراسر کشور ، عفونت های COVID-19 در اوج خود هستند ، به طور متوسط ​​هر روز در طول هفته گذشته 193،863 مورد جدید گزارش می شود.
از زمان آغاز شیوع بیماری همه گیر ، 14.7 میلیون مورد عفونت تایید شده و بیش از 282000 مورد مرگ مربوط به ویروس کرونا در ایالات متحده گزارش شده است که بیشترین میزان آن در جهان است.
دستور کالیفرنیا ، که از روز دوشنبه در دو منطقه اجرا شد و حداقل سه هفته به طول خواهد انجامید ، اجتماعات خصوصی از هر اندازه را در مناطق آسیب دیده ممنوع می کند و همه زیرساخت های مهم و خرده فروشان را تعطیل می کند. اگر ظرفیت واحد مراقبت های ویژه کاهش یابد ، به سایر مناطق ایالت گسترش خواهد یافت.
کلانترهای شهرستانهای لس آنجلس ، اورنج ، ریورساید و سن برناردینو گفته اند که این قوانین را اجرا نخواهند کرد ، و باعث شد نیوزوم تهدید به جلوگیری از وجوه کمک به ویروس کرونا شود.
محدودیت های جدید نیویورک
اندرو کوومو ، فرماندار نیویورک گفت اگر این هفته نرخ های بستری در بیمارستان افزایش یابد ، وی ناهار خوری در داخل رستوران های شهر نیویورک را به حالت تعلیق در می آورد. آنها فقط در ماه سپتامبر با 25 درصد ظرفیت خدمات داخلی را از سر گرفتند.
کوومو گفت که در حال حاضر توقف گسترده مشاغل غیر ضروری در سراسر ایالت مانند تحمیل شده در بهار اجباری نیست.
کوومو گفت ، برای جلوگیری از کمبود بحرانی تخت ، مقامات بهداشتی ایالت نیویورک به بیمارستان ها دستور می دهند که ظرفیت خود را 25 درصد افزایش دهند و از پزشکان و پرستاران بازنشسته می خواهند که دوباره به کار خود برگردند. فائوسی ، كه توسط جو بایدن رئیس جمهور منتخب مورد استفاده قرار گرفت و بعنوان مشاور ارشد ویروس كرونا قبل از مراسم تحلیف در 20 ژانویه خدمت كرد ، گفت كه بیماری همه گیر می تواند پس از تعطیلات پایان سال بدتر شود.
پس از اینکه میلیون ها نفر از توصیه های بهداشت عمومی چشم پوشی کردند و برای تعطیلات روز شکرگذاری در ماه نوامبر سفر کردند ، فاوسی گفت که می ترسد آمریکایی ها دوباره در روزهای کریسمس و سال نو تجمع کنند.
مرگ و میرها به طور معمول حدود سه هفته پس از افزایش عفونت و بستری شدن در بیمارستان افزایش می یابد.
فاوسی در کنفرانس خبری ویدیویی فرماندار با کوومو گفت: “بدون تخفیف قابل توجه ، اواسط ژانویه می تواند برای ما زمان بسیار تاریکی باشد.”
بایدن گفته است که به عنوان جانشین دونالد ترامپ رئیس جمهور جمهوری خواه ، مقابله با همه گیری را اولویت اصلی خود قرار خواهد داد.