مرد لوئیزیانا برای آتش زدن 3 کلیسای باپتیست 25 سال حقوق دریافت کرد

LAFAYETTE: مردی از لوئیزیانا که اعتراف کرد سه کلیسای غالباً آمریکایی آفریقایی تبار را به آتش کشید تا خود را به عنوان یک موسیقی دان “بلک متال” معرفی کند ، روز دوشنبه به 25 سال زندان محکوم شد و به پرداخت 2.6 میلیون دلار به کلیساها محکوم شد. الكساندر ون هوك ، دادستان آمریكا ، در یك خبر منتشر كرد ، قاضی منطقه ای آمریكا از لفایت ، هولدن ماتیوس را محكوم كرد و به مرد 23 ساله 18 ماه اعتبار خود را در زندان اعتبار داد.
در بیانیه آمده است: “متیوز به دلیل شخصیت مذهبی این ساختمان ها ، آتش سوزی را اعتصاب كرد و تلاش كرد تا با كپی كردن جنایات مشابهی كه در نروژ در دهه 1990 انجام شد ، نام خود را به عنوان نوازنده” بلك متال “بالا ببرد.”
به گفته مقامات ، متیوز به “بلک متال” ، یک زیر ژانر شدید از فلزات سنگین ، علاقه نشان داده بود. این موسیقی در برخی موارد با آتش سوزی در کلیساهای مسیحی در نروژ مرتبط شده است.
روزنامه مدافع گزارش داد ، متیوز به قاضی ، کشیشان و جماعات سه کلیسای باپتیست گفت که او بسیار متاسف است و می خواست آنها بدانند که او ایمان خود را به خدا باز یافته است.
او به اتهامات ایالتی و فدرال متهم شده بود. سامرهایز گفت وقتی ماتیوز در دادگاه ایالتی محکوم شد ، آن قاضی ممکن است حکم به صدور حکم همزمان با حکم فدرال بدهد.
ماتیوز در دادگاه فدرال به سه مورد نقض قانون پیشگیری از آتش سوزی کلیسا و یک مورد استفاده از آتش سوزی برای ارتکاب جرم فدرال اعتراف کرد.
سامرهایز به وی دستور داد 1.1 میلیون دلار به عنوان بازپرداخت به کوه پرداخت کند. کلیسای باپتیست مبلغ دلپذیر و 970،213.30 دلار به کلیسای باپتیست Greater Union ، هر دو در Opelousas و 590،246 دلار به کلیسای باپتیست سنت ماری میسیونر در بندر Barre.
هر سه طی 10 روز در مارس و آوریل سال 2019 به آتش کشیده شدند. در زمان آتش سوزی کلیساها خالی بودند و هیچ کس آسیب ندید.
روزنامه گزارش داد ، گرچه نژاد به عنوان انگیزه در نظر گرفته نمی شد ، وی باید در نظر بگیرد كه این جنایت جوامع كلیسایی را به دوره تاریكی از تبعیض نژادی بازگرداند.
اریک دریباند ، دادستان کل دادگستری از بخش حقوق شهروندی ، در انتشار خبر گفت.
“کلیساها نزدیک به 150 سال زنده ماندند اما از عمل نفرت انگیز این متهم دوام نیاوردند.”
KATC-TV گزارش داد ، قاضی از دفتر زندانها خواست تا متیوز را در زندانی در نزدیكی خانواده اش قرار دهد و اطمینان حاصل كند كه وی مشاوره سو abuse مصرف مواد و درمان بهداشت روانی را دریافت كرده است.
جلسه دادرسی جمعه آغاز شده بود اما پس از ارائه مدارک جدید کوتاه شد. روز جمعه ، روانشناس بالینی و استاد دانشگاه ایالتی لوئیزیانا ، مری لو کلی – شاهد دفاع – شهادت داد که ماتیوس با اضطراب ، افسردگی دست و پنجه نرم می کند و رشد اجتماعی را دستگیر می کند.
ماتیوز در دادگاه ایالتی به سه مورد جرم متنفر از ایالت ، دو مورد به آتش کشیدن ساده یک ساختمان مذهبی و یک مورد به آتش کشیدن یک ساختمان مذهبی ، اعتراف کرد.
این دادگاه گزارش داد که این مجازات روز دوشنبه برنامه ریزی شده بود اما بدون تعیین تاریخ به تعویق افتاد.