مرد 87 ساله هندی الاصل برای اولین بار واکسن Covid-19 را در انگلستان دریافت کرد

لندن: یک مرد 87 ساله هندی الاصل از شمال شرق انگلستان با دریافت جراحی Pfizer / BioNTech در بیمارستانی در نیوکاسل ، به یکی از اولین افراد در جهان واکسن Covid-19 تبدیل خواهد شد. سهشنبه.
هاری شوكلا از Tyne and Wear گفت كه احساس می كند وظیفه او این است كه اولین واكسن دو دوزهای خود را دریافت كند ، لحظه ای كه نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون از آن به عنوان “یك قدم بزرگ به جلو” یاد كرد زیرا روز سه شنبه “V-Day” یا واكسن لقب گرفت. روز در انگلستان
شوکلا گفت: “من بسیار خوشحالم که امیدوارم به پایان این بیماری همه گیر نزدیک شویم و خوشحالم که با واکسن تلاش خود را انجام می دهم ، من وظیفه خود می دانم که این کار را انجام دهم و برای کمک به هر کاری که می توانم انجام دهم.” .
“پس از تماس با NHS (سرویس بهداشت ملی) ، من می دانم که همه آنها چقدر سخت کار می کنند و بیشترین احترام را برای آنها قائل هستند – آنها قلبی از طلا دارند و من از همه کارهایی که برای حفظ امنیت ما در طی همه گیری انجام داده اند سپاسگزارم ،” او گفت.
شوكلا توسط NHS بر اساس معیارهای تعیین شده توسط كمیته مشترك واكسین سازی و ایمن سازی انگلستان به عنوان بخشی از برنامه گسترش مرحله ای مبتنی بر افرادی كه بیشترین خطر مرگ بر اثر ویروس كشنده را دارند ، مطلع شد. افراد 80 ساله و بالاتر ، کارگران مراقبت از منزل و همچنین کارگران NHS که در معرض خطر بیشتری قرار دارند ، در صف اول دریافت “لقمه نجات دهنده زندگی” خواهند بود.
“امروز یک گام بزرگ به جلو برای مبارزه با ویروس کرونا در انگلستان است ، زیرا ما تحویل واکسن را به اولین بیماران در کل کشور آغاز می کنیم. من بسیار افتخار می کنم به دانشمندانی که این واکسن را تولید کرده اند ، افرادی که در آزمایشات شرکت کرده اند و NHS که بی وقفه تلاش کرده اند تا خود را برای آماده سازی آماده کنند ، افتخار می کنم. ”
با این حال ، نخست وزیر انگلیس با احتیاط هشدار داد که واکسیناسیون دسته جمعی به طول می انجامد و از مردم خواست که “چشم روشن” باقی بمانند و قوانین قفل را در ماه های زمستان پیش رو ادامه دهند.
NHS گفت که بزرگترین و پیش بینی شده ترین کمپین ایمن سازی در تاریخ را در 50 مرکز بیمارستانی انجام می دهد ، با شروع واکسیناسیون بیشتر در هفته ها و ماه های آینده با افزایش برنامه بعد از رسیدن اولین مجموعه از دوزها از سایت تولید Pfizer در بلژیک.
انگلیس گفت: “ما امروز ، V-day ، به عنوان یک لحظه اساسی در مقابله با این بیماری وحشتناک به گذشته نگاه خواهیم کرد و من افتخار می کنم که خدمات بهداشتی ما در سراسر انگلستان در آستانه بزرگترین برنامه واکسیناسیون ما هستند.” وزیر بهداشت مت هنکوک
“با بیش از 80 سال سن و کارکنان خط مقدم بهداشت و مراقبت از امروز واکسیناسیون خود را انجام می دهند ، با شروع محافظت از عزیزان آسیب پذیر ما در برابر ویروس ، کل کشور نفس راحتی می کشد. اکنون وقت آن است که محکم بنشینیم و صبور بمانیم تا زمانی که توسط NHS مطلع شوید که زمان واکسیناسیون شما فرا رسیده است. ”وی با بیان اینکه چراغ انتهای تونل قابل مشاهده است اما هنوز مسیری طولانی در پیش است ، گفت:
از هفته گذشته واکسن Pfizer / BioNTech از آژانس تنظیم کننده داروها و محصولات بهداشتی انگلیس (MHRA) چراغ سبز دریافت کرد ، NHS گفت که کارگران آن به طور شبانه روزی برای مدیریت چالش تدارکاتی در مقیاس بزرگ استقرار واکسن کار می کنند.
سر سیمون استیونس ، مدیر اجرایی NHS گفت: “ویروس کرونا ویروس بزرگترین چالش سلامت در تاریخ NHS است ، عزیزانمان را از ما می گیرد و هر بخشی از زندگی ما را مختل می کند.”
“استفاده از این واکسن نقطه عطف تعیین کننده ای در نبرد با بیماری همه گیر است. برنامه های واکسیناسیون NHS که با موفقیت به غلبه بر سل ، فلج اطفال و آبله کمک کرده اند ، اکنون تمرکز خود را به ویروس کرونا نشان می دهند. کارکنان NHS افتخار دارند که به عنوان اولین سرویس بهداشتی در جهان که واکسیناسیون را با این ویروس Covid آغاز کرده اند ، پیشگام هستند. ”
فرمول Pfizer / BionTech یک واکسن mRNA است که از بخش کوچکی از کد ژنتیکی ویروس همه گیر برای آموزش نحوه مبارزه با Covid-19 و ایجاد ایمنی به بدن استفاده می کند. این دارو در دو دوز با فاصله 21 روز از بدن تحویل می شود و به گفته کارشناسان ، این یک واکنش ایمنی قوی است که پس از هفت روز از دوز دوم ایجاد می شود.
MHRA تأکید کرده است که علی رغم سرعت بخشیدن به روند ، به دلیل فوریت یافتن واکسن م againstثر علیه بیماری همه گیر که در سراسر جهان ویران کرده است ، فقط پس از آزمایش های ایمنی “دقیق” برای استفاده گسترده پاک شده است.
پروفسور استفان پویس ، مدیر ملی پزشکی NHS ، هشدار داده است که تولید واکسن یک ماراتن خواهد بود و نه یک سرعت.
واکسن Pfizer قبل از ذوب شدن باید در دمای 70- درجه سانتیگراد ذخیره شود و قبل از استفاده فقط چهار بار در آن زنجیره سرد قابل جابجایی است. پزشكان عمومی (پزشكان عمومی) و سایر كاركنان مراقبت های اولیه نیز آماده به كار شده اند تا انتقال فوری را به صورت مرحله ای آغاز كنند.
مراکز واکسیناسیون که تعداد زیادی از بیماران را در اماکن ورزشی و مراکز کنفرانس معالجه می کنند ، پس از شروع فعالیت بیشتر واکسن ، با انتظار می رود در اوایل سال جدید میلادی ، بیشتر واکسن ها شروع به کار کنند.