مسکو شوت Sputnik V Covid را در معرض دید قرار می دهد

مسکو: گروه ویژه ویروس کرونا گفت: مسکو توزیع عکس Sputnik V Covid-19 را از طریق 70 کلینیک در روز شنبه به بیشتر گروههای در معرض توزیع آغاز کرد که اولین واکسیناسیون گسترده روسیه علیه این بیماری است. واکسن ساخت روسیه ابتدا در دسترس پزشکان و سایر کارگران پزشکی ، معلمان و مددکاران اجتماعی قرار خواهد گرفت زیرا بیشترین خطر ابتلا به این بیماری را در معرض آنها قرار می دهد.
پیامك تلفنی كه یك مسكوویت ، معلم مدرسه ابتدایی دریافت كرد ، اوایل روز شنبه ، می گوید: “شما در یك م institutionسسه آموزشی مشغول به كار هستید و برای واكسن Covid-19 از اولویت بالایی برخوردار هستید.”
کریل دیمیتریف ، رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) روز جمعه در مصاحبه ای با بی بی سی اظهار داشت که روسیه انتظار دارد این ماه به حدود 2 میلیون نفر واکسن بدهد. سرگئی سوبیانین روز جمعه در وب سایت شخصی خود نوشت: “در پنج ساعت اول ، 5،000 نفر برای پرتاب ثبت نام کردند – معلمان ، پزشکان ، مددکاران اجتماعی ، کسانی که امروز بیشترین خطر را برای سلامتی و زندگی خود دارند.” وزیر بهداشت ، میخائیل موراشکو ، اوایل این هفته در جریان ارائه جداگانه ای به سازمان ملل در مورد Sputnik V گفت ، روسیه در حال حاضر بیش از 1،000،000 افراد پر خطر را واکسینه کرده است.
مسکو ، شهری در حدود 13 میلیون نفر ، کانون شیوع روسیه بوده است. این گزارش روز شنبه 7993 مورد جدید را گزارش کرده است ، در حالیکه روز قبل 6868 مورد بود. سن کسانی که شلیک می کنند 60 سال است. افراد واجد شرایط زمینه ای بهداشتی ، زنان باردار و کسانی که طی دو هفته گذشته بیماری تنفسی داشته اند از واکسیناسیون منع می شوند.
دانشمندان در مورد سرعت کار روسیه ابراز نگرانی کرده اند ، و به این ترتیب قانون واکسن های خود را واگذار کرده و قبل از تکمیل آزمایشات کامل واکسیناسیون گسترده را آغاز کرده اند. واکسن Sputnik V در دو تزریق تجویز می شود و انتظار می رود دوز دوم 21 روز بعد از اولین تزریق انجام شود.
معاون نخست وزیر تاتیانا گولیکووا روز جمعه گفت که واکسیناسیون ها باید از مکان های عمومی خودداری کرده و در 42 روز اول پس از اولین ضربه ، مصرف دارو و الکل را که می تواند سیستم ایمنی را سرکوب کند کاهش دهد.