ممکن است چندین شرکت هواپیمایی پاکستانی در 188 کشور به دلیل موضوع مجوز خلبانی با ممنوعیت روبرو شوند

اسلام آباد: چندین شرکت هواپیمایی فعال در پاکستان ممکن است در 188 کشور به دلیل عدم رعایت استانداردهای بین المللی مجوز خلبانی که توسط یک آژانس تخصصی سازمان ملل ، سازمان بین المللی هواپیمایی غیرنظامی (ایکائو) ، اکسپرس تریبون گزارش داد.
حامل پرچم ملی این کشور – خطوط هوایی بین المللی پاکستان – از پرواز به انگلیس و اتحادیه اروپا بیش از رسوایی صدور مجوز.
در جلسه ای ، ایكائو سازوكاری را برای رسیدگی به موارد مهم ایمنی (SSC) به كشورهای عضو خود تصویب كرد. پاکستان به عنوان عضوی از ICAO در میان هشت کشوری شناسایی شده است که نتوانسته اند به SSC ها خطاب کنند.
ICAO هشدار جدی به اداره هواپیمایی کشوری پاکستان (PCAA) – تنظیم کننده کلیه جنبه های هواپیمایی کشوری در کشور – در مورد نگرانی های ایمنی.
در نامه خود به تاریخ 3 نوامبر ، ایكائو اظهار داشت كه PCAA نتوانسته است استانداردهای بین المللی مربوط به صدور مجوز و آموزش پرسنل در رابطه با مراحل صدور مجوز برای خلبان را برآورده كند.
بنابراین ، هواپیماها و خلبانان این کشور احتمالاً از پرواز به 188 کشور جهان منع می شوند.
آژانس ایمنی هوایی اتحادیه اروپا عملیات پرواز PIA را از اول ژوئیه به مدت شش ماه به حالت تعلیق درآورد.
این تعلیق پس از مشخص شدن اعتبار “مشکوک” اعتبار 262 خلبان صورت گرفته بود. خلبانان در خط آتش شامل 141 نفر از PIA ، 9 نفر از Air Blue و 10 نفر از هواپیما بودند شرکت هواپیمایی Serene.
پس از افشاگری ، ویتنام همه 27 خلبان پاکستانی را که به هواپیماهای خود پرواز می کردند ، به دلیل نگرانی در مورد صلاحیت خود ، زمین گیر کرده بود.
تمام شرکت های هواپیمایی بزرگ در سراسر جهان نیز اقدام به خلاص شدن خلبانان پاکستانی کرده اند. حتی انگلیس تصمیم گرفته است که ممنوعیت EASA را دنبال کند و پروازهای PIA را برای برخاستن یا فرود آمدن در این کشور منع کرده است.
صحبت از هشدار صادر شده توسط ICAO ، انجمن خلبانان هواپیمایی پاکستان سخنگوی (پالپا) گفت: “این عواقب جدی خواهد داشت و می تواند یک فاجعه کامل برای صنعت هواپیمایی پاکستان باشد.”
وی گفت: “پالپا این موضوع را از ژوئن 2020 مطرح می كرد اما متأسفانه مقامات مربوطه آن را نادیده گرفتند.”
وی افزود: “پالپا چندین گزینه برای نوسازی سیستم مطابق با روش های بین المللی ارسال کرده و همچنین ارائه داده است.”