میزبان نماینده PIO در مجلس عوام خواستار عدالت برای قربانیان فاجعه گاز بوپال است

لندن: یک نماینده هندی الاصل در سی و ششمین سالگرد فاجعه گاز بوپال با طرح اولیه درخواست خود در پارلمان انگلیس خواستار مسئولین جهان شد بزرگترین فاجعه صنعتی به عدالت کشانده شوند تا قربانیان و خانواده هایشان تعطیل شوند.
نماینده کارگری استوکپورت ناوندو میشرا، که در کانپور متولد شد و اولین بار در دسامبر سال 2019 به عنوان نماینده حزب کارگر انتخاب شد ، حمایت از طرح پارلمان را به عهده گرفت که 29 امضای نماینده مجلس را به خود جلب کرده است.
این حرکت “فاجعه وحشتناکی را به یاد می آورد که در 2 دسامبر 1984 در بوپال رخ داد ، در هنگام نشت گاز سمی بزرگ از کارخانه سموم دفع آفات کاربید یونیون منجر به این شد که بیش از 600،000 نفر در معرض گاز سمی بسیار متیل ایزوسیانات قرار گرفتند ، هزاران نفر درگذشتند و بسیاری دیگر نیز دچار جراحات جدی و تغییر دهنده زندگی شدند. ”
این یادداشت اشاره می کند که بیش از 100000 نفر هنوز با منابع آب آلوده و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و همچنین طیف وسیعی از بیماری های مزمن زندگی می کنند و “صاحبان فعلی ، Dow Chemicals، نیاز به اصلاح آسیب های زیست محیطی و جبران صحیح قربانیان و خانواده های آنها “.
این کار از کار کنگره اتحادیه معاملات و بزرگترین اتحادیه انگلستان ، یونیسون ، برای تبلیغات در این مورد قدردانی می کند.
میشرا گفت: “در حالی که من هیچ ارتباط مستقیمی با بوپال یا کارگران کارخانه سابق اتحادیه کاربید ندارم ، اما همیشه ارتباط قوی با همه آسیب دیدگان از این فاجعه و احساس عمیق بی عدالتی نسبت به همه کشته شدگان و مجروحان هرگز مسئولانی را که به آنها پاسخ دهند ، ندیده اند. تقریباً پس از چهار دهه ، وقت آن رسیده است که همه کسانی که هنوز زخم این حادثه تلخ را متحمل شده اند ، ببینند که در پشت این افراد تحت تعقیب قرار گرفته اند و خانواده های ویران شده نیز باید از کمک های پزشکی و مالی و غرامت دریافت کنند. ”