مین در شمال شرقی نیجریه 9 نیرو را کشت

کانو / نیجریه: حداقل نه نیروهای نیجریه ای دو منبع امنیتی روز چهارشنبه به خبرگزاری فرانسه گفتند که در اثر برخورد یک کامیون نظامی به مین در شمال شرقی نیجریه که توسط جهادگران درگیر بود ، کشته شدند.
این منابع که خواستند هویتشان مشخص نشود ، به خبرگزاری فرانسه گفتند که این حادثه روز دوشنبه در نزدیکی شهر مالام فاتوری در مرز نیجر رخ داده است و پادگانی از سربازان در حال جنگ با گروه های شورشی را در خود جای داده است.
اولین منبع امنیتی گفت: “ما در این حادثه 9 سرباز خود را از دست دادیم.”
کاروان نظامی در حال انتقال مواد غذایی از آنجا بود میدوگوری پایتخت منطقهمنبع دوم گفت ، در فاصله 200 کیلومتری (130 مایل) دور ، هنگامی که وسیله نقلیه اصلی به وسیله منفجره برخورد کرد.
استان اسلامی غرب آفریقا (ISWAP) که همسو با داعش است ، در این کشور غالب است دریاچه چاد منطقه از جمله مالام فاتوري كه در آنجا با جنگ نيروهاي نيجريه و نيجر محصور شده اند.
منبع دوم که همان تلفات را داد گفت: “این مین قطعاً توسط تروریستهای ISWAP که در منطقه فعالیت می کنند و سربازان علیه آنها می جنگند کاشته شده است.”
اخبار مربوط به این حادثه به دلیل فقدان شبکه ارتباطی به کندی ظاهر شد زیرا شبه نظامیان زیرساخت های مخابراتی را در منطقه تخریب کرده اند.
ISWAP از جریان اصلی جدا شد بوکو حرام گروه جهادی شش سال پیش و تبدیل شدن به یک گروه مسلط.
شورشیان بارها و بارها تلاش های مرگبار برای غلبه بر پایگاه مالام فاتوری انجام داده اند.
این گروه بر اهداف نظامی ، حمله به پایگاه ها ، کمین گذاشتن به نیروها و مین گذاری در جاده ها متمرکز است ، اگرچه آنها در چند وقت اخیر به غیرنظامیان حمله و ربوده اند.
حداقل 36000 نفر در درگیری جهادی کشته شده اند که از سال 2009 تاکنون حدود دو میلیون نفر از خانه های خود آواره شده اند.
این خشونت ها به همسایگان نیجر ، چاد و کامرون گسترش یافت و باعث ائتلاف نظامی منطقه ای برای مبارزه با شبه نظامیان شد.