نخست وزیر عمران خان با قاطعیت مخالفان پاکستان در راهپیمایی لاهور می گوید که پرونده هایی علیه سازمان دهندگان تشکیل می شود

اسلام آباد: عمران خان نخست وزیر پاکستان که خواستار بلند رفتن قدرت از دولت است ، احتمال اعطای اجازه دولت به جنبش دموکراتیک پاکستان (PDM) برای برگزاری تجمعات ضد دولتی و هشدار داد كه پرونده های پلیس علیه برگزاركنندگان تشكیل خواهد شد.
ژئو نیوز گزارش داد ، نخست وزیر در مصاحبه با یک کانال خبری خصوصی ، گفت که دولت تصمیم گرفته است اجازه مخالفت برای برگزاری اجتماع عمومی را ندهد. “ما FIR ها را علیه همه تشکیل خواهیم داد – از kursi wala گرفته تا کنترل کننده های سیستم صوتی اما جلوی آنها را نمی گیریم [Opposition leaders] از رفتن به آنجا ، “او گفت.
نخست وزیر اشاره به اجتماع عمومی 13 دسامبر در لاهور بود که توسط اتحاد 11 حزب مخالف اعلام شد. جلسای مورد نظر توسط PML-N میزبانی می شود.
نخست وزیر پاکستان تهدیدهای مشابهی را پیش از پیشاور و تجمعات ملتان. با این حال ، مخالفان عقب نشینی نکردند و این رویدادها را سازماندهی کرده بودند.
معاون کمیسیون لاهور نیز به دلیل ادامه بحران بهداشتی در این کشور ، از دادن مجوز برای برگزاری تجمع در منار پاکستان خودداری کرده است.
در اوایل روز ، رهبران جنبش دموکراتیک پاکستان (PDM) متشکل از یک اتحاد 11 حزب ، در سخنرانی در یک جلسه عمومی در بچه خان چوک ، گفتند که سیاست های اشتباه دولت به رهبری عمران خان کشور را به آستانه فاجعه اقتصادی.
داون به نقل از PDM اظهار داشت ، مبارزاتی که آنها آغاز کرده بودند تا سرنگونی حاکمانی که “پس از سرقت مأموریت مردم در انتخابات 2018 به کشور تحمیل شده بودند” ادامه خواهد داشت.
رئیس جمعیت علمای اسلام مولانا عبدالوسی، سناتور عثمان کاکار از حزب پختونخوا ملی عوامی ، آقا حسن از حزب ملی بلوچستان-منگال ، خیر جان بلوچ از حزب ملی ، راشد خان نصار از حزب ملی عوامی ، ولی محمد از حزب PPP و عبدالوهاب آتال از PML داون در ادامه گزارش داد ، -N از جمله رهبرانی بود که به این مناسبت صحبت کردند.
PDM از 16 اکتبر پنج تجمع مشابه در پیشاور ، گوجرانوالا ، کراچی ، کویته و مولتان برگزار کرده است.