نماینده کنگره آمریکا: آژانس اطلاعاتی پاکستان نقش کلیدی در تسلط طالبان بر افغانستان داشت

واشنگتن: یک قانونگذار ارشد جمهوری خواه مدعی شد که پاکستان و سرویس اطلاعاتی آن نقشی کلیدی در تقویت طالبان و اجازه دادن به آنها برای تسلط بر افغانستان داشته اند و اظهار داشت که تماشای اسلام آباد در جشن پیروزی این گروه که “وحشیگری ناگفته ای را به همراه خواهد داشت منزجر کننده است”. “به افغان ها.
استیو چابوت، عضو کنگره، رئیس مشترک گروه هندوستان، در سخنرانی خود در جشن مجازی کمیته اقدام سیاسی هندو در روز یکشنبه گفت که از دولت هند به دلیل استقبال از اقلیت‌های مذهبی افغانستان که دلیل خوبی برای ترس از آزار و اذیت دارند تحسین می‌کند. طالبان و حکومت شیطانی آنها.
در مقابل، همه ما می‌دانیم که پاکستان و به‌ویژه سرویس‌های اطلاعاتی آن نقش کلیدی در تقویت طالبان و اجازه دادن به آنها برای تصاحب در نهایت ایفا کردند. این فقط مشمئز کننده است که شاهد جشن گرفتن مقامات پاکستانی از پیروزی این گروه باشیم که بی رحمی را برای مردم افغانستان به ارمغان می آورد.
با این حال، آزار و شکنجه اقلیت های مذهبی توسط خود پاکستان در اینجا در آمریکا بسیار کمتر از آنچه که شایسته آن است، مورد توجه قرار می گیرد. ما بهتر است به همشهریان خود در مورد این سوء استفاده ها آموزش دهیم. آزار و شکنجه به ویژه در عمل شنیع آدم ربایی، گرویدن اجباری به اسلام و ازدواج اجباری دختران زیر سن قانونی هندو با مردان مسلمان مسن‌تر آشکار می‌شود.»
او خاطرنشان کرد که چنین اتهاماتی صرفاً شایعه نیست.
سازمان های خبری بزرگ و گروه های حقوق بشری این عمل را با داستان های دلخراش بسیاری از دختران در اوایل نوجوانی که از خانواده هایشان گرفته شده و به ازدواج های اجباری تردد می کنند، مستند کرده اند. نماینده کنگره گفت که این سوء استفاده ها اغلب نادیده گرفته می شوند.
چابات در سخنرانی خود گفت که با حدود 6 میلیون هندو در آمریکا، هندوها بدون شک بخشی جدایی ناپذیر از جامعه در سراسر ایالات متحده هستند.
هندوها از طریق اخلاق کاری قوی و پیشرفت تحصیلی بالا نمونه ای از رویای آمریکایی هستند. این فضیلت‌ها همچنین به هندوها اجازه می‌دهد تا نقش‌های کلیدی را در جوامع سراسر کشور بر عهده بگیرند و همچنین به طرق مختلف به آن جوامع کمک کنند.»
به همین دلیل است که گزارش‌های افزایش تبعیض علیه آمریکایی‌های هندو در سراسر کشور بسیار نگران‌کننده است، او با تأسف گفت که در آمریکا جایی برای چنین تبعیضی وجود ندارد.
چابات افزود: “همه ما باید به دنبال راه هایی برای پایان دادن به آن باشیم.”