نگهبان: نگهبانی که متهم به افشای سوابق است فعلاً در زندان باقی می ماند

بوستون: هواپیمایی ملی ماساچوست پاسدار به دستگیری در افشای اسناد نظامی بسیار محرمانه دستور داده شده تا در هفته آینده در پشت میله های زندان بماند.
جک تکسیرا21 ساله، روز جمعه یک روز پس از دستگیری در دادگاه فدرال بوستون حاضر شد.
یک قاضی فدرال حکم به حبس او را حداقل تا یک جلسه رسیدگی به اتهامات مربوط به بازداشت برای چهارشنبه آینده صادر کرد.
جک تیکسیرا روز پنجشنبه توسط ماموران تاکتیکی مسلح به شدت دستگیر شد و در پی یک تحقیقات جنایی یک هفته ای در مورد افشای سوابق بسیار حساس دولتی، نقض هشداردهنده ای که ارزیابی های مخفی نادیده گرفته شده در مورد جنگ در اوکراین، توانایی ها و منافع ژئوپلیتیکی دیگر کشورها را در معرض دید جهانیان قرار داد. و دیگر مسائل مهم امنیت ملی
انتظار می‌رود که دادستان‌های وزارت دادگستری ضمن افشای شکایت جنایی در بوستون که بر اساس قانون جاسوسی که حذف، نگهداری یا انتقال اطلاعات دفاع ملی را جرم می‌داند، شکایت جنایی را در بوستون افشا کنند.
تکسیرا با دستبند و لباس های قهوه ای مایل به زرد قبل از ظاهر شدن اولیه به دادگاه آمد. پشت میز دفاع کنار وکیلش نشست.
محققان بر این باورند که Teixeira رهبر یک گروه چت خصوصی آنلاین بود که اسناد به اشتراک گذاشته می شد. اگرچه دادستان ها انگیزه احتمالی را فاش نکرده اند، اما گزارش های افرادی که در گروه چت هستند، انگیزه تکسیرا را بیش از آنکه ایدئولوژیکی داشته باشد، به تصویر می کشد.
دولت بایدن از زمانی که برای اولین بار در هفته گذشته گزارش شد، تلاش کرده است تا پیامدهای دیپلماتیک و نظامی احتمالی ناشی از افشای اطلاعات را مهار کند، تا به متحدان اطمینان دهد و دامنه خسارت را ارزیابی کند.
اسناد محرمانه – که توسط مقامات آمریکایی به طور جداگانه تأیید نشده اند – از اسلایدهای مختصر در مورد مواضع نظامی اوکراین تا ارزیابی حمایت بین المللی از اوکراین و سایر موضوعات حساس، از جمله در چه شرایطی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ممکن است از سلاح هسته ای استفاده کند، را شامل می شود.
گمان می‌رود این فاش شدن در سایتی به نام Discord، یک پلتفرم رسانه اجتماعی محبوب بین افرادی که بازی‌های آنلاین بازی می‌کنند، شروع شده است و گمان می‌رود که Teixeira سال‌ها درباره اسلحه، بازی‌ها و میم‌های مورد علاقه‌اش پست گذاشته است – و به گفته برخی از گفتگو با او. ، از اسرار ایالات متحده به شدت محافظت می کرد. دیسکورد گفته است که با تحقیقات همکاری می کند.
در داستان‌های قبلی آسوشیتدپرس، یکی از اعضای گروه چت آنلاین، فاش‌کننده را «OG» معرفی کرد. این گروه که با نام Thug Shaker Central شناخته می شود، تقریباً دوجین علاقه مند را به خود جلب کرد که در مورد انواع اسلحه های مورد علاقه خود صحبت کردند و همچنین میم ها و جوک هایی را به اشتراک گذاشتند که برخی از آنها نژادپرستانه بودند. این گروه همچنین در مورد جنگ‌ها بحثی را برگزار کرد که شامل صحبت از تهاجم روسیه به اوکراین بود.
در آن بحث، «OG» ماه‌ها مطالبی را که به گفته او طبقه‌بندی شده بود پست می‌کرد – در ابتدا آن‌ها را با نشانه‌های خودش تایپ می‌کرد، سپس چند ماه پیش به پست کردن تصاویری از کاغذهای تا شده روی آورد، زیرا احساس می‌کرد نوشته‌هایش اینطور نیستند. این عضو که از به اشتراک گذاشتن نام خود با AP خودداری کرد، گفت که جدی گرفته می شود.
هنوز مشخص نیست که Teixeira چگونه به سوابق دسترسی داشته است، اما یک مقام وزارت دفاع روز پنجشنبه به آسوشیتدپرس گفت که به عنوان یک متخصص فناوری اطلاعات مسئول شبکه های ارتباطی نظامی، این نگهبان جوان از سطح بالاتری از مجوز امنیتی برخوردار بود.
وزیر دفاع لوید آستیندر بیانیه ای که پس از دستگیری منتشر شد، گفت: پنتاگون “دسترسی اطلاعاتی، مسئولیت پذیری و رویه های کنترل” خود را بررسی خواهد کرد تا از تکرار چنین درزهایی جلوگیری کند.