نیجریه خط قطار ساخت چین را راه اندازی می کند

لاگوس: مقامات گفتند که نیجریه روز دوشنبه خط راه آهن ساخت چین را با مرکزیت قطب تجاری جنوب غربی لاگوس راه اندازی کرد.
جری اوچ ، مسئول شرکت راه آهن نیجریه به خبرگزاری فرانسه گفت ، اتصال دو ساعته بین لاگوس و ایبادان دروازه ای برای ورود به سایر مناطق نیروگاه غربی آفریقا است اما در ابتدا خدمات “اسکلتی” را ارائه می دهد.
خط ریلی سنج استاندارد به طول 156 کیلومتر (97 مایل) توسط شرکت مهندسی عمران و ساخت چین با هزینه 1.6 میلیارد دلار ساخته شده است.
اوچه به خبرگزاری فرانسه گفت: “این پروژه سالها در دست اجرا بوده است.” “در حال حاضر ، این سرویس اسکلتی است زیرا ما باید در بین نیجریه ها آگاهی ایجاد کنیم.”
وی گفت که در ابتدا قطار فقط دو بار در روز در روزهای هفته بین دو شهر حرکت می کند.
اوچه افزود ، خدمات پس از سفارش رسمی توسط رئیس جمهور محمدو بوهاری ، در روز آینده ، حداکثر 16 سفر رفت و برگشت انجام خواهد داد.
کرایه کلاس اول 6000 نایرا (16 دلار ، 13 یورو) ، کلاس تجاری 5000 ناایرا و اقتصادی 3000 نایرا خواهد بود.
ساختار کرایه برای انتقاد مردم عادی در نیجریه که بیشتر مردم با درآمد کمتر از دو دلار در روز زندگی می کنند ، مطرح شده است.
انتظار می رود خط قطار باعث کاهش انسداد و ناامنی در جاده ها ، تقویت تجارت و توسعه املاک و کاهش هزینه حمل و نقل شود.
نیجریه با افزایش ناامنی از جمله آدم ربایی ، سرقت مسلحانه و قتل روبرو است و باعث می شود بسیاری از مسافران به خدمات هوایی و ریلی روی بیاورند.
وزیر حمل و نقل Rotimi Amaechi علت این تاخیر را بیماری همه گیر ویروس کرونا دانست که پیمانکاران چینی را مجبور به کاهش نیروی کار خود به 3000 نفر از 10 هزار نفر کرده است.
سایر پروژه های ریلی در مراحل مختلف تکمیل هستند.