نیوزیلند به طور نمادین وضعیت اضطراری آب و هوا را اعلام می کند

ولینگتون: نیوزلند با پیوستن به بیش از 30 کشور ، روز چهارشنبه گام نمادین اعلام وضعیت اضطراری آب و هوا را برداشت.
در انشعابی که پیرو خطوط حزب بود ، نمایندگان مجلس با رای موافق 76-43 موافقت کردند.
دولت همچنین ابتکار جدیدی را الزام کرد که بسیاری از آژانس های عمومی را تا سال 2025 خنثی می کند ، تا حدی با خلاص شدن از شر دیگهای بخار ذغال سنگ و خرید ماشین های الکتریکی.
نخست وزیر Jacinda Ardern گفت: دولت معمولاً موارد اضطراری را فقط برای مواردی مانند بلایای طبیعی اعلام می کند ، اما اگر این مسئله به تغییرات اقلیمی نپردازد ، چنین حوادثی ادامه خواهد داشت.
وی گفت: این اعلامیه تصدیق مسئولیت بار نسل بعدی است.
آردرن گفت: “برای آنها ، این غریزی است ، ملموس است ، واقعی است.” “این در مورد کشوری است که آنها به ارث می برند. و این در مورد بار بدهی است که آنها به ارث می برند مگر اینکه اطمینان حاصل کنیم که رهبری را در این مورد نشان می دهیم. ”
این اعلامیه بدون هیچگونه اختیار قانونی یا پول تازه تعیین شده ارائه می شود که آن را کاملاً نمادین می کند. اما آردرن و سایر قانونگذاران قول دادند که با اقدامات مداوم از اعلامیه پشتیبانی کنند.
در این اعلامیه آمده است كه تغییر اقلیم یكی از بزرگترین چالشهای پیش روی بشریت است و نوید تعهد برای به حداقل رساندن گرم شدن زمین را می دهد. این گزارش می گوید که تغییر آب و هوا از طریق طغیان ، آتش سوزی ، بالا آمدن سطح دریا و در دسترس بودن آب تأثیرات مخربی بر روی نیوزیلند خواهد گذاشت.
آردرن اظهار داشت: تغییر اقلیم در بازسازی اقتصاد از رکود ناشی از ویروس کرونا مورد توجه قرار گرفته است و “ساخت مجدد آن با روشی پایدار و با تمرکز بر خنثی سازی کربن” بسیار مهم است.
استوارت اسمیت ، سخنگوی مخالف تغییرات آب و هوایی گفت این اعلامیه توخالی و فاقد مواد است.
دیوید سیمور ، نماینده دیگر مخالف ، گفت: “عملکرد امروز ما از دولت پیروزی سیاست بر راه حل های عملی و شعار بر ماده است.”
آردرن قبلاً برنامه هایی را برای كشور اعلام كرده بود كه 1 میلیارد درخت بكارد ، اكتشافات نفت و گاز دریایی را از بین ببرد و شبکه برق را از 100٪ انرژی تجدید پذیر تا سال 2030 تأمین كند.
دولت سال گذشته لایحه ای را برای خنثی شدن کربن از کشور در سال 2050 تصویب کرد ، اگرچه برخی معافیت ها را برای کشاورزان ، که بیشتر درآمد خارجی کشور را به همراه دارند ، صادر کرد. (AP)