هزاران نفر به لایحه فرانسه برای جلوگیری از شناسایی پلیس اعتراض کردند

پاریس: چند هزار نفر روز شنبه در پاریس به لایحه ای اعتراض كردند كه انتشار تصویر a را جرم تلقی می كند مامور پلیسچهره آنها با این نیت که آنها باید آسیب ببینند.
حامیان می گویند افسران پلیس و خانواده های آنها هنگام انجام وظیفه به صورت آنلاین و یا حضوری نیاز به محافظت در برابر آزار و اذیت دارند.
مخالفان می گویند که این قانون آزادی خبرنگاران در گزارش را نقض می کند و مسئولیت پاسخگویی پلیس در مورد سو ab استفاده هایی مانند استفاده بیش از حد از زور – نگرانی فزاینده عمومی – را دشوار می کند. این جرم مجازات حداکثر یک سال زندان و 45000 یورو (53000 دلار) جریمه نقدی را در پی خواهد داشت.
در میدان تروكادرو در غرب پاریس ، فعالان حقوق ، اتحادیه های صنفی و روزنامه نگاران شعار می دادند: “همه می خواهند از پلیس فیلم بگیرند!”
بسیاری از تظاهرکنندگان کتهای با دید بالا از جنبش “جلیقه زردها” را پوشیدند که دو سال پیش موجی از اعتراضات ضد دولتی را آغاز کرد.
برخی از آنها تابلوهایی را در دست داشتند که روی آنها نوشته شده است: “هنگامی که شما اسلحه خود را زمین می گذارید ما تلفن های خود را (هوشمند) قرار خواهیم داد”.
تظاهرات مشابه در مارسی برنامه ریزی شده بود ، لیل، مون پلیه، رن و سنت اتین.
سه شنبه گذشته ، دو روزنامه نگار در اعتراض به درگیری با پلیس بازداشت شدند ، در حالی که قانون گذاران در شورای ملی در حال بحث در مورد این لایحه بودند که مورد حمایت رئیس جمهور است امانوئل مکرونحزب و متحدان پارلمانی آن.
این لایحه اولین خوانش خود را در روز جمعه گذراند و در روز سه شنبه نیز قرائت دوم وجود دارد. سپس برای بحث بیشتر پیش از قانونی شدن به سنا می رود.
اصلاحیه ای که توسط دولت تدوین و در روز جمعه تصویب شد ، ماده مورد بحث را تغییر داد ، 24 ، برای اضافه کردن عبارت “بدون تعصب به حق اطلاع رسانی”.
نخست وزیر ژان کاستکس گفت که این “هرگونه ابهام در مورد تضمین احترام به آزادی های عمومی و در عین حال حفاظت بهتر از پلیس ، ژاندارم ها که حفاظت از مردم را تضمین می کنند” برطرف خواهد شد.