هشت فعال هنگ کنگی به دلیل اعتراض به قانون امنیتی دستگیر شدند

هنگ کنگ: هشت هنگ کنگ فعالان دموکراسی از جمله سه قانونگذار سابق روز سه شنبه به جرم مشارکت در یک اعتراض در ماه ژوئیه دستگیر شدند ، که آخرین مورد در یک سرکوب گسترده توسط مقامات تحت قانون جدید امنیتی گسترده است.
بازداشت شدگان شامل یک فعال باسابقه “موهای بلند” هستند آویزان لئونگ کوک، رئیس سابق حزب دموکرات هنگ کنگ وو چی وای ، قانونگذار سابق ادی چو و فیگو چان ، برگزار کننده یک گردهمایی سالانه به مناسبت تحویل انگلیس این شهر به چین در سال 1997.
پلیس گفت که آنها مظنون به تحریک ، سازماندهی و پیوستن به “مجمع غیرمجاز” در تاریخ 1 ژوئیه هستند که برای آنها ممکن است حداکثر 5 سال زندان داشته باشد.
این دستگیری ها ساعاتی پس از آن صورت گرفت كه ایالات متحده 14 مقام برجسته چینی را به تلافی رد صلاحیت پكن از نمایندگان طرفدار دموكراسی در مجلس قانونگذاری هنگ كنگ در ماه گذشته تحریم كرد.
پکن در 30 ژوئن قانون امنیت ملی را در هنگ کنگ وضع کرد ، اقدامی با هدف درهم شکستن مخالفت ها در مرکز مالی بین المللی پس از ماه ها اعتراضات عظیم و غالباً خشن در سال گذشته.
این چهار جنایت مبهم را هدف قرار داده است: براندازی ، جدایی ، تروریسم و ​​تبانی با نیروهای خارجی.
هزاران معترض یک روز پس از عبور از آن به خیابانها ریختند و منجر به دستگیری بیش از 370 نفر ، از جمله برخی به دلیل حمل بنرها و پرچم های مزین به شعارهای دموکراسی خواهی شدند.
دولت هنگ کنگ اصرار دارد که این قانون با بازگشت به حاکمیت چین در سال 1997 ، تضمین شده برای آزادی بیان و اجتماعات را تضمین نکرده است.
اما فعالان در مورد اثرات دلهره آور مخالفت شهر صحبت کرده اند ، زیرا نظرات و اقدامات خاصی تقریباً یک شبه غیرقانونی شد.
روز دوشنبه ، پلیس ماه گذشته سه نفر را به جرم سر دادن شعارهای ممنوع در پردیس دانشگاه دستگیر و آنها را به اجتماع غیرقانونی و “تحریک جدایی” متهم کرد.
هفته گذشته جوشوا وونگ رهبر مخالف و دو فعال برجسته دیگر به دلیل تجمع در سال 2019 در خارج از مقر پلیس به زندان افتادند.