هند و روسیه در «مذاکرات پیشرفته» برای معاهده تجاری جدید | اخبار هند

دهلی نو: هند و روسیه در حال “مذاکرات پیشرفته” برای یک معاهده سرمایه گذاری دوجانبه جدید (BIT) هستند که برای تقویت اعتماد سرمایه گذاران ضروری است، وزیر امور خارجه اس جایشانکار روز دوشنبه در حالی که روابط هند با روسیه را یکی از “پایدارترین روابط” توصیف کرد، گفت: ” از روابط اصلی جهان.
در حالی که مذاکرات برای رایگان تجارت توافقنامه (FTA) بین هند و اتحادیه اقتصادی اوراسیا به دلیل بیماری همه گیر قطع شده بود، جیشانکار گفت که برای پیشرفت در مذاکرات تلاش خواهد کرد زیرا تفاوت واقعی در روابط تجاری ایجاد می کند. با توجه به اینکه تجارت سالانه دوجانبه در سال جاری به 45 میلیارد دلار رسیده است، او همچنین خواستار رسیدگی به عدم تعادل تجاری در حال رشد شد. وی این اظهارات را در حین سخنرانی در یک رویداد تجاری که با حضور دنیس مانتوروف معاون نخست وزیر و وزیر بازرگانی روسیه نیز برگزار شد، بیان کرد.

مشتاقانه منتظر گفتگو در مورد تجارت آزاد با هند هستیم: دنیس مانتوروف، نخست وزیر روسیه در دهلی

01:53

مشتاقانه منتظر گفتگو در مورد تجارت آزاد با هند هستیم: دنیس مانتوروف، نخست وزیر روسیه در دهلی

ما باید با دوستان روسی خود به صورت بسیار فوری برای رفع این عدم تعادل همکاری کنیم. و پرداختن به این عدم تعادل واقعاً به معنای پرداختن به موانع است – چه موانع دسترسی به بازار، چه موانع غیر تعرفه ای، چه مربوط به پرداخت ها یا تدارکات باشد.
مانتوروف برای ریاست کمیسیون بین دولتی روسیه و هند در زمینه تجارت، فرهنگ، علم و فناوری به همراه جایشانکار به هند سفر کرده است. قبل از این دیدار، او همچنین با آجیت دوال NSA ملاقات کرد. افراد آشنا به دیدار دوال و مانتوروف گفتند که هر دو طرف در مورد طیف وسیعی از موضوعات دوجانبه برای اجرای مشارکت راهبردی هند و روسیه گفتگو کردند.
جیشانکار در مورد همکاری اقتصادی در زمینه استراتژیک گفت که مشارکت با هند موضوعی است که مورد توجه قرار گرفته است نه به این دلیل که تغییر کرده است، بلکه به این دلیل که تغییر نکرده است.

02:45

“هند و روسیه متعهد به جهان چند قطبی” EAM Jaishankar در گفتگوی تجاری هند و روسیه

«در واقع، این یکی از پایدارترین روابط مهم جهان در دوران معاصر بوده است. اما این به خودی خود کافی نیست. ما تعهد مشترکی به دنیای چند قطبی داریم. و این نیز به معنای آسیای چند قطبی است. روسیه امروز بیشتر به سمت آسیا نگاه می کند، ارزیابی مجدد از تمرکز سنتی خود. برای هند، این می تواند به معنای گسترش تعامل ما باشد که بیش از حد متکی به سه گانه همکاری نظامی، هسته ای و فضایی بود.»
جایشانکار در مورد عدم تعادل تجاری گفت که مهم است که در مورد چالش های کوتاه مدت و میان مدت در تجارت صادق باشیم.
وی گفت: واقعاً آنچه آینده همکاری های اقتصادی ما می طلبد، تمایل و توانایی این است که از دیدگاه طرف مقابل به آن نگاه کنیم و سپس راه حل هایی ارائه دهیم که موانع را برطرف کند.
وی گفت: پرداخت ها، تدارکات و صدور گواهینامه برخی از زمینه های کلیدی است که می توان برای آنها راه حل هایی پیدا کرد و هر دو طرف راه هایی را در تجارت کود در سال گذشته به روشی بسیار قابل قبول تری پیدا کردند.