هواپیمای پرتاب شده توسط چین، آشغال ها را در نزدیکی تایپه رها می کند و به پروازها برخورد می کند

تایپه: پروازهای خارج از شمال تایوان در روز یکشنبه پس از پرتاب موشکی که چین حامل ماهواره ای بود که زباله ها را به آب های شمال تایپه پرتاب کرد، به تعویق افتاد.
در حالی که پرتاب ماهواره هیچ هدف نظامی آشکاری نداشت، اما پس از آن انجام شد که چین در واکنش به سفر ترانزیت تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان به ایالات متحده در اوایل ماه جاری، مانورهای نظامی بزرگی را برگزار کرد، که طی آن او با وی دیدار کرد. خانه ایالات متحده سخنران کوین مک کارتی در کالیفرنیا. تنش‌ها همچنان بالاست و چین هواپیماهای جنگی خود را در آخر هفته گذشته بیش از 200 بار به سمت تایوان فرستاد، در حالی که کشتی‌های نیروی دریایی این کشور در اطراف جزیره خودگردانی که ادعا می‌کند به عنوان قلمرو چین دور می‌زدند.
وزارت دفاع تایوان با صدور بیانیه‌ای در رسانه‌های عمومی اعلام کرد که پرتاب ساعت 9:36 صبح (به وقت محلی) از ساعت 9:36 صبح (به وقت محلی) را رصد کرده است. جیوکوان پایگاه در شمال غربی چین در این بیانیه آمده است در حالی که برخی از قطعات موشک در منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان فرود آمده است، هیچ تهدیدی برای “سرزمین کشور ما” به شمار نمی رود.
چین پروازهای بر فراز بخشی از این هواپیما را 27 دقیقه متوقف کرده بود دریای چین شرقی، به طور قابل توجهی کوتاه تر از دوره پرواز ممنوع در بخش هایی از سه روز که در ابتدا اعلام کرده بود. تایوان گفت که به شدت به این اطلاعیه اعتراض کرده و توانسته است از چین بخواهد که زمان ممنوعیت پرواز را به مدت کوتاهی در روز یکشنبه کاهش دهد. با این حال، ممنوعیت پرواز باعث اختلال در مسافرانی شد که از فرودگاه سونگشان تایپه به سمت ژاپن حرکت می کردند. ap