هکرهای روسی و کره شمالی کار واکسن را هدف قرار می دهند: مایکروسافت

بوستون: مایکروسافت گفت که تلاش های هکرهای روسی و کره شمالی مورد حمایت دولت برای سرقت اطلاعات ارزشمند شرکت های دارویی پیشرو و محققان واکسن را کشف کرده است.
این روزنامه در یک پست وبلاگ روز جمعه گفت که بیشتر حملات در ماه های اخیر بی نتیجه بوده است ، اما هیچ اطلاعاتی در مورد موفقیت یا میزان جدی این نقض ها ارائه نکرده است.
دولت آمریكا در ماه جولای ضمن اعلام اتهامات جنایی گفت كه هكرهای مورد حمایت دولت چینی سازندگان واكسن را نیز مورد هدف قرار داده اند.
مایکروسافت گفت که بیشتر اهداف واقع در کانادا ، فرانسه ، هند ، کره جنوبی و ایالات متحده “مستقیماً در تحقیق درباره واکسن ها و روش های درمانی Covid-19 نقش داشتند.” این اهداف نامگذاری نکرد اما گفت که بیشتر آنها در مراحل مختلف آزمایشات بالینی کاندید واکسن دارند.
این شرکت یکی از گروه های هکر مورد حمایت دولت را Fancy Bear معرفی کرده است ، مأموران نظامی روسیه که مرکز امنیت سایبری ملی انگلیس در ماه ژوئیه اعلام کرد پشت این اقدامات نفوذ هستند. دو نفر دیگر گروه Lazarus کره شمالی بودند و گروهی مایکروسافت Cerium نامیده می شود.
بیشتر تلاشها برای سرقت اطلاعات ورود افراد مرتبط با سازمانهای هدف ، شامل تلاشها بود. مایکروسافت گفت ، گروه لازاروس بعنوان استخدام کننده شغل مطرح شد در حالی که Cerium ایمیلهای نیزه-فیشینگ را هدف قرار می داد که به عنوان مأموریت نمایندگان سازمان بهداشت جهانی شناخته می شدند.
این پست وبلاگ همزمان بود با حضور رئیس مایکروسافت ، برد اسمیت ، در یک مجمع بین المللی که از ملت ها می خواست از مراکز بهداشتی درمانی در برابر حملات سایبری محافظت کنند. امسال ، مجمع صلح پاریس به صورت آنلاین در حال برگزاری است.
خوش بینی در مورد واکسن Covid-19 از زمانی که غول دارویی Pfizer در اوایل هفته گذشته اعلام کرد که داده های اولیه نشان می دهد واکسن آن 90٪ موثر است ، افزایش یافته است.
در همان زمان ، موارد ویروس کرونا در حال افزایش است. در ایالات متحده ، مرگ و میرهای روزانه بیش از 40٪ طی دو هفته گذشته افزایش یافته است و به طور متوسط ​​بیش از 1100 نفر بوده است که بالاترین میزان در سه ماه گذشته است.