هیمالیا ویاگرا: سه جمع کننده هیمالیا ویاگرا پس از سقوط بهمن نپال مفقود شدند

کاتماندو: در پی سقوط بهمن در شمال غربی نپال، جایی که گروه در حال جمع‌آوری بود، سه نفر مفقود شدند و 12 نفر دیگر زخمی شدند.ویاگرا هیمالیا“، مقامات روز دوشنبه گفتند.
هر ساله هزاران روستایی در نپال و تبت قارچ انگلی Cordyceps sinensis را برداشت می کنند که در محلی به نام محلی شناخته می شود. یارچاگومبا، که روی بدن کاترپیلار رشد می کند.
این می تواند مبالغ هنگفتی را در کشور همسایه چین، جایی که در داروهای گیاهی استفاده می شود، به دست آورد و هر سال فقط برای چند هفته در ارتفاعات خاص یافت می شود.
این گروه 15 نفره در جستجوی یارچاگومبا در ارتفاعات ناحیه موگو بودند که روز شنبه مورد اصابت بهمن قرار گرفتند.
به گفته مقامات منطقه، پس از اینکه یک هلیکوپتر به دلیل هوای برفی نتوانست فرود بیاید، امدادگران در حال پیاده روی به سمت محل دور افتاده بودند. موهان بهادر تاپا روز دوشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت.
یارچاگومبا، که در زبان تبتی به معنی “گیاه تابستانی، حشره زمستانی” است، تنها در ارتفاعات بالای 3500 متر (11500 فوت) یافت می شود و زمانی شکل می گیرد که قارچ انگلی در کاترپیلار قرار می گیرد و به آرامی آن را می کشد.
هیچ تحقیق قطعی در مورد ویژگی های مفید قارچ منتشر نشده است، اما گیاه شناسان چینی معتقدند که این قارچ عملکرد جنسی را افزایش می دهد.
عقیده بر این است که با جوشاندن در آب برای تهیه چای، یا افزودن آن به سوپ و خورش، انواع بیماری ها از خستگی تا سرطان را درمان می کند.
بر اساس گزارش اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت که در فهرست گونه‌های جانوری و گیاهی در معرض خطر خود، آن را در فهرست «آسیب‌پذیر» در برابر انقراض قرار داده است، برداشت بیش از حد، جمعیت را طی ۱۵ سال تا سال ۲۰۲۰ حداقل ۳۰ درصد کاهش داد.
پس از اینکه هفته گذشته سه جسد را از منطقه بهمن زده هفته گذشته بازیابی کردند، مقامات همچنان در جستجوی دو جمع کننده دیگر یارچاگومبا در منطقه دارچولای غربی هستند.
بهار آغاز فصل صعود در نپال است که نزدیک به هزار کوهنورد برای صعود به اورست تلاش می کنند.
ماه گذشته، سه راهنمای نپالی پس از سقوط تکه‌ای از یخ‌های یخچالی که آنها را در شکاف عمیقی در کوه مستعد بهمن فرو برد، جان باختند.