واکسن ویروس کرونا ویروس چین: مقام آمریکایی گفت: چین آماده است اولین کسی باشد که واکسن ویروس را در آمریکای لاتین توزیع می کند | اخبار جهان

واشنگتن: طبق گفته فرمانده ارشد ارتش برای آمریکای مرکزی و جنوبی ، چین که قبلاً از طریق یک شبکه چند میلیارد دلاری سرمایه گذاری و معاملات زیرساختی برای نفوذ در این نیمکره رقابت می کرده است ، احتمالاً ایالات متحده را در حیاط خلوت خود شکست دهد.
دریاسالار کریگ اس. فالر ، که فرماندهی جنوب ارتش را رهبری می کند ، روز چهارشنبه اذعان کرد که چین فعالانه “معاملات تلاش برای استفاده و استفاده از واکسن” در سراسر جهان را برای جلوگیری از ویروس کرونا ، به عنوان ایالات متحده ، از طریق دولت انجام می دهد. برنامه Operation Warp Speed ​​”در ابتدا مراقبت از ایالات متحده است.”
در حالی که هیچ یک از این کشورها واکسن تأییدشده ای ندارند ، چین تلقیح شهروندان را تحت استراتژی استفاده اضطراری آغاز کرده است. توسعه دهنده آن Sinovac Biotech در آزمایشات مرحله آخر با برزیل همکاری کرده است. یک توسعه دهنده چینی دیگر ، CanSino Biologics ، یک آزمایش بالینی در مکزیک در حال انجام است و یک قرارداد خرید پیش فروش با دولت در آنجا امضا کرده است تا 35 میلیون دوز ایمن سازی یک دوز تهیه کند.
فالر در یک جلسه ویدئویی با اعضای گروه نویسندگان دفاع گفت: “ببینید ، ما در یک بیماری همه گیر هستیم و من در اینجا این رویکرد را اتخاذ کرده ام که هر کمکی کمک قانونی است. “بنابراین من هیچ قضاوتی در مورد آن نمی کنم. اگر واکسن م worksثر باشد ، مردم باید همان کاری را انجام دهند که به عنوان یک ملت انجام دهند. ”
تمرکز اصلی فرماندهی جنوب ارائه کمک های بشردوستانه ، از جمله مراقبت های بهداشتی و کمک به بلایای خارجی در منطقه برای تقویت روابط و جلوگیری از بحران بی ثبات مهاجران است. در طی فصل توفان های امسال ، که به تازگی به پایان رسیده است ، نیروهای آمریکایی در عملیات نجات شرکت کردند و تجهیزات امدادی را در آمریکای مرکزی تأمین کردند در حالی که پزشکیان آمریکایی هنگام استقرار و بازگشت ، نیروها را برای ویروس کرونا آزمایش کردند.
فالر از مقر خود در دورال ، فلوریدا ، فعالیت های “بازیگران دولت خارجی” را در منطقه رصد می کند و می کوشد با نفوذ آنها در آنچه “رقابت بزرگ قدرت” جهانی “در نیمکره زنده و خوب” می خواند مقابله کند.
او گفت ، نگرانی ویژه معاملات بندر چین در اطراف کانال پاناما است ، “یک نقطه اصلی خفه کردن جهانی” در صورت “یک درگیری بزرگ جهانی” ، و همچنین تلاش های پکن برای جستجوی معاملات بندر آب های عمیق در مکان هایی مانند مکزیک و باهاما.
چین با وام در آمریکای لاتین ، پروژه های یارانه ای دولت چین که شامل ایستگاه کنترل ماموریت فضایی در پاتاگونیا و اخیراً حمل تجهیزات پزشکی برای کمک به کنار آمدن با بیماری همه گیر است ، به طور پیوسته حضور خود را در منطقه گسترش داده است.
این کشور از طریق کمربند و جاده خود به یک شریک تجاری عمده در منطقه تبدیل شده است – اما دریادار همچنین روز چهارشنبه ادعا کرد که چین تلاش کرده است “انتخابات محلی را تضعیف کند ، شهرداران را پرداخت کند” و معاملات را ارائه دهد که صنعت خصوصی ایالات متحده را از طریق رقابت ناعادلانه کاهش دهد. .
فرماندهی جنوب یک وارونگی همه گیر را در منطقه قاچاق مواد مخدر شناسایی کرده است. پنتاگون سالهاست که با گارد ساحلی ایالات متحده و سایر کشورهای متحد در تلاش برای جلوگیری از تجارت مواد مخدر مشارکت داشته است.
فالر گفت: “داروها كمتر جابجا می شوند.” “ما با خاموش شدن مرزها و دشوارتر شدن مواد شیمیایی پیش ساز ، تأثیر COVID بر میزان جریان و فعالیت مواد مخدر را دیده ایم.”
در همان زمان ، وی گفت ، ارتش آمریكا و كشورهای شریك “در تلاش برای جلوگیری از مواد مخدر به سمت ایالات متحده” “همکاری خود را” افزایش دادند.