واکسن کرونا ویروس ژاپن: ساکنان ژاپن واکسن Covid-19 رایگان دریافت می کنند | اخبار جهان

توکیو: ژاپن بر اساس مصوبه ای که روز چهارشنبه تصویب شد ، به همه ساکنان خود واکسن رایگان ویروس کرونا می دهد ، زیرا کشور با ثبت موارد روزانه مبارزه می کند.
این لایحه ، که می گوید دولت تمام هزینه های واکسن را برای 126 میلیون نفر از ساکنان ژاپن تأمین می کند ، با پاکسازی مجلس عوام قدرتمند ، در مجلس عالی تصویب شد.
این کشور واکسن Covid-19 را برای 60 میلیون نفر از غول دارویی Pfizer و برای 25 میلیون نفر دیگر از شرکت بیوتکنولوژی Moderna تأمین کرده است.
همچنین تأیید کرده است که 120 میلیون دوز واکسن AstraZeneca دریافت خواهد کرد.
Pfizer و Moderna پس از آزمایش های بالینی نشان دادند که ضعف آنها م wereثر است ، در حال حاضر به دنبال تایید استفاده اضطراری در ایالات متحده و اروپا هستند.
تصویب این لایحه دو هفته پس از آن صورت گرفت که نخست وزیر ژاپن گفت این کشور در “حداکثر هشدار” نسبت به ویروس قرار دارد و همانطور که پزشکان هشدار می دهند بیمارستان ها در آستانه سقوط هستند.
ژاپن شیوع Covid-19 نسبتاً کوچک را با حدود 2100 مرگ و 150 هزار مورد مشاهده کرده است و قفل شدید را که در جاهای دیگر دیده شده اعمال نکرده است.
اما اکنون با موج سوم بیماری روبرو شده است و گزارش دهنده تعداد بی سابقه عفونت های روزانه در سراسر کشور در هفته های اخیر است.
فرماندار توکیو از ساکنان خواسته است که از گردش های غیر ضروری اجتناب کنند و از مشاغل ارائه دهنده الکل خواسته است زود تعطیل شوند ، اگرچه سازوکار اجرایی این توصیه ها وجود ندارد.
دولت ملی همچنین تصمیم گرفته است که به مناطق مختلف اجازه دهد از یک برنامه بحث برانگیز گردشگری داخلی انصراف دهند.