وزیر دفاع چین روز یکشنبه در نپال خواهد بود

کاتماندو: وزیر دفاع چین وی فنگه قرار است روز یکشنبه از نپال دیدار کند و انتظار می رود در آن دیدار با نخست وزیر KP شارما اولی و ارتش سرلشکر پورنا چاندرا تاپا ، وزارت خارجه نپال را تأیید کرد.
این وزارتخانه روز شنبه تأیید کرد: “وی فنگه ، مشاور امور خارجه و وزیر دفاع جمهوری خلق چین ، در یک سفر کاری یک روزه از نپال در تاریخ 29 نوامبر 2020 به سر می برد.”
بیانیه وزارتخانه یک روز پس از وزیر خارجه هند صادر شد خشن ودهان شرینگلا دیدار دو روزه دوشیزه خود از ملت هیمالیا را به پایان رساند.
بازدید وی ، یکی از اعضای ارشد کابینه چین، همچنین با اختلاف درون حزبی جاری در حكم همزمان است حزب کمونیست نپال (NCP)
ژنرال وی ، فرمانده سابق نیروی موشکی با PLA ارتش چین ، اولین عضو از چهار عضو کمیسیون نظامی مرکزی به ریاست رئیس جمهور شی جین پینگ است.
وی در طول اقامت خود در پایتخت ، رئیس جمهور بیدیا بهندری را فراخوانی خواهد کرد و با نخست وزیر KP شارما اولی دیدار خواهد کرد.
وی همچنین با رئیس ستاد ارتش نپال ژنرال پورنا چاندرا تاپا دیدار خواهد کرد.
خبرهاوب به نقل از کارشناس امور خارجه گزارش داد ، چین در مدیریت خرد امور سیاسی نپال مشغول است.
سفیر چین در نپال ، هو یانقی خبرهوب در این گزارش گفت ، جلسات سیاسی خود را در زمانی تشدید کرده است که NCP حاکم در آستانه سقوط است.
اوایل این ماه ، هو با نخست وزیر اولی ملاقات کرد و حدود دو ساعت گفتگو کرد. منبع به ANI تأیید کرد که در این جلسه روند اتحاد حزب حاکم و حل مسائل جاری در داخل حزب مورد بررسی قرار گرفته است.