وزیر پاکستان: عمران خان به دلیل ضرر رساندن به خزانه ملی در پرونده فساد بازداشت شد

اسلام آباد: رعنا صنع الله، وزیر کشور پاکستان روز سه شنبه گفت که عمران خان، نخست وزیر پیشین پاکستان به دلیل وارد آوردن خسارت به خزانه ملی در یک پرونده فساد دستگیر شد.
وی همچنین با ارائه جزئیات دستگیری رئیس تحریک انصاف پاکستان در خارج از دادگاه عالی اسلام آباد، گزارش های مربوط به شکنجه این رهبر 70 ساله در حین دستگیری توسط تکاوران شبه نظامی را رد کرد.
خان که از لاهور به اسلام‌آباد پایتخت فدرال سفر کرده بود، روز سه‌شنبه در حالی که برای رسیدگی به پرونده فساد در دادگاه حضور داشت، یک روز پس از حمله به ارتش قدرتمند این کشور به اتهام طرح ریزی برای کشتن او دستگیر شد. .
«این دستگیری توسط NAB در منطقه صورت گرفته است پرونده القادر تراستصنع الله گفت، و افزود که این دستگیری بر اساس شایستگی صورت گرفته است و خان ​​در بازداشت ناظر مبارزه با فساد است.
صنع الله گفت که مقامات بریتانیا در یک پرونده پولشویی 190 میلیون پوند یا 60 میلیارد روپیه پول یک سرمایه دار دارایی پاکستانی را با هدف انتقال آن به دولت پاکستان مصادره کرده اند.
با این حال، خان به این سرمایه دار اجازه داد تا پول را پس بگیرد نه اینکه آن را در ایالت واریز کند و از آن برای پرداخت جریمه ای که توسط دادگاه عالی در پرونده دیگری تعیین شده است استفاده کند.
این سرمایه دار در ازای آن 23.1 هکتار (458 کانال) در Sohawa در منطقه Jhelum و 12.1 هکتار (240 کانال) در Banigala در نزدیکی اسلام آباد در اختیار القادر تراست قرار داد.
وزیر همچنین مدعی شد که تراست القادر به نام بوشرا بی بی همسر خان و دوست نزدیکش فرح گوگی به ثبت رسیده است. او همچنین ادعا کرد که ارزش این ملک حدود 6-7 میلیارد روپیه است. او گفت: «خان خسارت هنگفتی به خزانه دولت وارد کرد» و از دادگاه خواست که همان پول را به دولت برگرداند.
وی همچنین خان را به بازی در دست بیگانگان و صدور بیانیه علیه نهادهای دولتی متهم کرد. وی گفت: “خان متحد دشمنان کشور است و تلاش می کند به کشور آسیب برساند.”
وزیر گفت که تکاوران شبه نظامی به طور قانونی به وظایف خود عمل می کردند که مقامات آن دستگیر شدند. او گفت که دولت هیچ ارتباطی با دستگیری که به دستور NAB انجام شده است، ندارد.
او گفت که “ده ها” پرونده دیگر با تحقیقات فساد علیه نخست وزیر سابق در حال انجام است.
وزیر کشور گفت: «هیچ نوع شکنجه ای بر او (خان) اعمال نشده است.
حزب تحریک انصاف به رهبری خان اخیراً فهرستی از پرونده ها را به دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) ارسال کرده است. در این فهرست آمده است که 31 پرونده علیه خان در پایتخت فدرال و 30 پرونده و اخطارهای فراخوان در لاهور، مرکز استان پنجاب صادر شده است.
این موارد به اتهامات مختلفی مانند خیانت، توهین به مقدسات، ارتکاب و تحریک به خشونت و تروریسم مربوط می شود.
بر اساس این فهرست، 12 قضیه تروریسم علیه خان در لاهور و 14 قضیه در فیصل آباد به ثبت رسیده است. حدود 22 پرونده تروریسم علیه عمران خان در سراسر کشور به ثبت رسیده است.
خان از زمان برکناری خود از طریق رای عدم اعتماد در آوریل سال گذشته با پرونده های متعددی روبرو بوده است. او همه این موارد را به عنوان قربانی شدن سیاسی توسط اتحاد حاکم رد کرده است.
در حال حاضر، خان گفته است که با بیش از 140 پرونده مرتبط با تروریسم، توهین به مقدسات، قتل، خشونت، تحریک به خشونت روبرو است.