ویروس کرونا در پاکستان: بیمارستانها پر از موج دوم ویروس کرونا هستند که پاکستان را گرفته است | اخبار جهان

اسلام آباد: واحدهای مراقبت های ویژه در سراسر پاکستان در حال نزدیک شدن به ظرفیت هستند زیرا موج دوم و کشنده ویروس کرونا شتاب ایجاد می کند و مقامات برای مقابله با بی تفاوتی عمومی نسبت به بیماری همه گیر تلاش می کنند.
روز چهارشنبه چندین پزشک به خبرگزاری فرانسه گفتند که بیمارستان ها بیماران مشکوک به Covid-19 را پس می گیرند ، زیرا احتمال بروز بحران عمده مراقبت های بهداشتی روزانه افزایش می یابد.
قیصر سجاد ، دبیرکل انجمن پزشکی پاکستان گفت: “دو هفته آینده بسیار مهم است و اوضاع ما رو به وخامت است.”
“حدود 95 درصد تخت ها اشغال شده است. فقط چند بیمارستان هنوز ظرفیت دارند – اما بیشتر بیمارستان ها پر هستند و از پذیرش بیماران بیشتر خودداری می كنند.”
سجاد گفت این بار ویروس “بسیار کشنده تر” است. مقامات این هفته دستور تعطیلی مutesسسات آموزشی را صادر کردند و غذاخوری در داخل رستوران ها را ممنوع کردند.
شیوع جدید پاکستان را شگفت زده کرده است ، جایی که ماه ها بسیاری می گویند همه گیری تمام شده است.
دولت نخست وزیر عمران خان ، كه هرگز نوع قفل گسترده ای را كه در كشورهای ثروتمندتر مشاهده می شود ، اعمال نكرد ، با كنترل این ویروس به خود می بالید اما بازهم مردم را به رعایت نكات محافظتی ترغیب می كند.
خان روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: “هم دولت و هم ملت باید به طور جمعی با موج دوم که باعث افزایش سریع پرونده ها می شود مبارزه کنند.”
در مقایسه با همسایگان ایران و هند ، پاکستان از بدترین موج همه گیر همه گیری طفره رفت ، چیزی که کارشناسان بهداشت گفته اند تا حدودی به دلیل جمعیت جوان و واقعیت است که بسیاری از پاکستانی ها سفر کمی به کشور دارند.
از زمان ورود ویروس در اواخر ماه فوریه ، پاکستان بیش از 382000 مورد از جمله بیش از 7800 مرگ را تأیید کرده است.
در مقابل ، هند با پنج برابر جمعیت ، حدود 17 برابر مرگ و میر بیشتر ثبت کرده است.
فیصل سلطان ، دستیار ویژه خان در امور بهداشتی ، گفت که “نسبت مرگ” – تعداد افراد مبتلا به کوید -19 که بر اثر این بیماری می میرند – در حال افزایش است و مقامات هشدار می دهند که تعداد بیشتری از افراد آزمایش مثبت دارند.
سلطان گفت: “موج کنونی Covid-19 کشنده تر است.”
“همه گیری به سرعت در حال شیوع است و همه ما باید نگران باشیم”.
بی توجهی نسبی پاکستان به ویروس – و پیام های متناقض دولت برای جلوگیری از آن – روز شنبه هنگامی آشکار شد که چند صد هزار مرد برای تشییع جنازه خادم حسین رضوی روحانی تندرو در لاهور جمع شدند.
مارک آتش پس از تحمل تب و مشکلات تنفسی به طور ناگهانی درگذشت ، اما هیچ آزمایش ویروسی یا کالبد شکافی انجام نشد.
اکثر عزاداران ماسک به دست نداشتند و دولت ، که می ترسد حق مذهبی قدرتمند محافظه کار پاکستان را بر هم بزند ، چیزی نگفت.
از اواسط ماه اکتبر ، جمعیت گسترده ای نیز در راهپیمایی های مخالفان در شهرهای بزرگ از جمله گوجرانوالا ، کراچی ، کویته و پیشاور جمع شده اند ، و بیشتر حاضران قوانین ماسک را فریب می دهند.
در لاهور ، خیزر حیات ، رئیس انجمن پزشکان جوان استان پنجاب ، گفت که دستگاه های تهویه کوتاه هستند و واحدهای مراقبت های ویژه پر هستند.
حیات گفت: “ویروس کرونا ویروس در حال حاضر در پاکستان در بدترین حالت است” ، و از دولت خواست که قفل های کامل را اعمال کند.