ویروس کرونا ویروس: پاکستان تحت بحران شدید قرار دارد. مرگ و میرها افزایش می یابد ، بیمارستان ها بیماران را پس می دهند

اسلام آباد: با 45 مورد مرگ و میر ناشی از کوید در یک روز ، شمار تلفات همه گیر در پاکستان در روز شنبه به 7،942 نفر رسید.
با استناد به داده ها توسط مرکز فرماندهی و عملیات ملی ، دنیا نیوز گزارش داد که بیش از 3،000 نفر در 24 ساعت گذشته آزمایش ویروس کرونا را انجام داده اند.
در حالی که موج دوم ویروس بیشتر کشورها را در بر می گیرد ، پاکستان در بحبوحه شدید بحران کمبود زیرساخت ها و سیستم مراقبت های بهداشتی فلج شده قرار دارد.
مقامات محدودیت های جدیدی وضع کرده اند – محدود کردن تجمعات عمومی و اجباری ساختن ماسک حتی با تورم بخش های مراقبت های ویژه و برگشت بیمارستان ها از بیماران Covid.
استان پنجاب از نظر تعداد تلفات از سند پیشی گرفته است.
در سند 170206 مورد ویروس کرونا وجود دارد. 117،898 در پنجاب؛ 46،604 در خیبر پختونخوا؛ در بلوچستان 17،046 و در اسلام آباد پایتخت نزدیک به 30،000.
کشمیر تحت اشغال پاکستان در غیاب یک سیستم مراقبت بهداشتی قوی و کاهش دما یکی از مناطقی است که به شدت مورد غفلت واقع شده است. در حالی که PoK دارای 6556 مورد است ، 4619 بیمار کوید در گیلگیت بالتستان اشغال شده وجود دارد.
کارشناسان می گویند پاکستان باید بر افزایش آزمایش و بهبود سیستم پزشکی تمرکز کند ، که به دلیل اغتشاشات سیاسی و فساد گسترده در تهیه مراکز درمانی زنگ زده است.
در مطالعه ای که توسط The Lancet انجام شده ، پاکستان از نظر عملکرد سیستم مراقبت های بهداشتی در رتبه 154 از 195 کشور قرار دارد.
پاکستان با صرف 2٪ تولید ناخالص داخلی خود برای کل هزینه های بهداشتی ، نتوانسته است کیفیت و دسترسی بهداشتی مناسب را حفظ کند.