ویزای H1b آخرین اخبار: قاضی ایالات متحده قوانین H1-B ترامپ را در مورد دستمزد بالاتر و محدودیت های اضافه شده |

نیویورک: قاضی فدرال ایالات متحده دو قانون را که توسط دولت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، و نیاز به دستمزد بالاتر برای افرادی که ویزای شغلی H1-B دریافت می کنند ، لغو کرده است ، محدودیت هایی را ایجاد کرده و برخی از مدارک لازم را تشدید می کند.
قاضی جفری وایت از دادگاه فدرال کالیفرنیای شمالی در اوکلند روز سه شنبه حکم داد که بیماری همه گیر Covid-19 نمی تواند توسط دولت ترامپ بهانه ای برای دور زدن روش های مندرج در قانون آیین دادرسی اداری و تصویب مقررات مورد استفاده قرار گیرد.
وی نوشت: “دادگاه نمی تواند ، با اكراه یا غیر از این ، اتكای متهمان به بیماری همه گیر Covid-19 برای استناد به استثنا دلیل خوب ،” را به رویه قانون سازی جلب كند.
“بدون هیچ مشورت با طرف های علاقه مند در مورد تأثیر بر کارفرمایان آمریکایی ، DHS (وزارت امنیت داخلی) و DOL (وزارت کار) تغییراتی را در سیاست هایی ایجاد کردند که شاکیان و اعضای آنها سالها به آن اعتماد کرده اند و باعث ایجاد عدم اطمینان در برنامه ریزی آنها می شود. و بودجه بندی ، “قاضی وایت اضافه کرد.
اتاق بازرگانی آمریکا و چندین دانشگاه از جمله احزابی بودند که به دلیل قوانینی که در اواسط کارزار انتخابات ریاست جمهوری صادر شد ، از دولت ترامپ شکایت کردند.
آنها استدلال کردند که این قوانین به شدت بر چشم انداز استخدام افراد جدید تأثیر می گذارد و همچنین می تواند مشاغل کارمندان موجود را به خطر بیندازد.
یکی از قوانین DOL برای افزایش حقوق برای دریافت ویزا از ماه اکتبر به اجرا درآمد ، در حالی که قانون دیگر توسط DHS در مورد صلاحیت و ایجاد محدودیت در شرکت های برون سپاری که کارمندان خود را در سایر شرکت ها قرار می دهند ، از 7 دسامبر لازم الاجرا بود.
دولت گفته بود که مقررات جدید به دلیل بیکاری ناشی از بیماری همه گیر در بین کارمندان ایالات متحده به سرعت مورد نیاز است و قوانین جدید را به سرعت دنبال می کند.
اتاق بازرگانی گفت که بسیاری از شرکتها اکنون “نفس راحتی می کشند” زیرا قوانین وضع شده می توانست فعالیت آنها را مختل کند.
NASSCOM ، سازمان صنعت فناوری هند ، از تصمیم دادگاه استقبال كرد و گفت كه “این اهمیت برنامه های ویزای مهارت بالا برای ایالات متحده را به خوبی تشخیص می دهد”.
این روزنامه افزود: “NASSCOM معتقد است كه این امر به مشاغل آمریكایی كمك خواهد كرد تا به استعدادهای حیاتی در مرحله بهبود اقتصادی در جهان پس از كوید دسترسی پیدا كنند”
این ادعا دولت را زیر سوال برد که بیکاری ناشی از همه گیری ویروس کرونا به این قوانین نیاز دارد.
“حتی در اوج جهش بیکاری در سال جاری که توسط بیماری همه گیر Covid-19 ایجاد شده است ، بیکاری در بخش IT بسیار کم باقی مانده و از 3 درصد در ژانویه 2020 به 3.5 درصد در سپتامبر 2020 رسیده است.”
در مورد تأثیر افزایش شیب دار دستمزد مورد نیاز قانون DOL ، وال استریت ژورنال گزارش داد که طبق داده های DOL ، به عنوان مثال یک مهندس برق سطح اول در سن خوزه ، کالیفرنیا حداقل 127،042 دلار در سال باید پرداخت شود به جای 88،712 دلار فعلی.
در حالی که شرط دستمزد بالاتر کاهش یافته است ، تغییرات دیگری نیز توسط دولت ترامپ وجود دارد که می تواند تأثیر مشابهی بر حقوق کارگران H1-B داشته باشد ، مگر اینکه دولت جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ، که در ژانویه کار خود را آغاز می کند ، .
دولت ترامپ در حال جایگزینی سیستم اعطای ویزای H1-B از طریق سیستم قرعه کشی با سیستمی است که در آن ویزا با توجه به حقوق پیشنهادی با نظم نزولی از اولویت با کسانی که بیشترین دستمزد را دارند ، داده می شود.
با این حال ، اعلامیه بایدن گفت که “او با کنگره همکاری خواهد کرد تا ویزاهای موقت را برای ایجاد روند تخصیص مبتنی بر دستمزد اصلاح کند و سازوکارهای اجرایی را ایجاد کند تا اطمینان حاصل کند که با بازار کار همسو است و برای تضعیف دستمزد استفاده نمی شود”.
هر ساله ایالات متحده 65000 ویزای H1-B برای همه باز و 20،000 ویزا با مدرک پیشرفته ایالات متحده می دهد.
طبق گفته دولت ایالات متحده ، هندی ها بزرگترین ذینفع ویزای H1-B هستند که حدود 75 درصد آنها را دریافت می کنند.
در ماه اکتبر ، وایت ممنوعیت صدور ویزای کار جدید H1-B و H2-B دولت ترامپ را تا پایان سال متوقف کرد.