ویوک مورتی-آمریکایی-هندی برای نقش مهمی در بهداشت و درمان در مدیر جو بایدن حضور یافت

نیویورک: ویوك مورتی ، آمریكایی-هندی ، جراح عمومی سابق آمریكا ، برای نقش مهمی در تیم مراقبت های بهداشتی جو بایدن انتخاب شد ، زیرا رئیس جمهور منتخب برای انتخاب گزینه های بعدی ، پاسخ دولت بعدی به بیماری همه گیر ویروس کرونا را به همراه خواهد داشت.
مورتی در حال حاضر ریاست گروه ویژه Biden-Harris Transition’s Covid-19 را بر عهده دارد.
انتظار می رود که بایدن هفته آینده انتخاب خود را برای دبیر بهداشت و خدمات انسانی اعلام کند و گفته می شود مورتی در حال کسب این سمت است و همچنین گزینه اصلی برای نقش قبلی خود به عنوان جراح عمومی است ، با توجه به صحبت هایی که از ستاد انتقال بایدن در ویلمینگتون ، دلاور.
مورتی از 15 دسامبر 2014 تا 21 آوریل 2017 به عنوان نوزدهمین جراح عمومی ایالات متحده خدمت کرد.
وی که به دلیل رفتار نرمش شناخته شده است ، نویسنده کتاب پرفروش NYT “با هم: قدرت شفابخشی ارتباط انسانی در دنیایی گاه تنها” است.
دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا در سال 2017 از مورتی خواسته استعفا دهد ، اگرچه او از سال 2014 توسط رئیس جمهور وقت رئیس جمهور باراک اوباما برای یک دوره چهار ساله منصوب شد.
مورتی در حالی که به عنوان جراح عمومی مشغول به کار بود ، از جمله دیگر چالش های بهداشت عمومی با شیوع ابولا و ویروس زیکا مبارزه کرد.
مورتی در سالهای اولیه خود به عنوان پزشک ER ، تعداد زیادی از قربانیان گلوله را معالجه کرد و مرتباً علیه خشونت اسلحه صحبت می کرد.
جمهوری خواهان سنا که توسط یک لابی عصبانی حقوق اسلحه درگیر شده بودند ، نامزد معرفی مورتی برای جراح عمومی را برای مدتها در بلاتکلیفی جمع کردند و نامزدی را برای جراح عمومی به دست آوردند.
روز پنجشنبه ، بایدن همچنین با آنتونی فاوسی ، رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی ، صحبت کرد.
بایدن به CNN گفت كه او فاوسی را به عنوان مشاور ارشد پزشكی و عضو تیم مشاوره Covid-19 خود قرار داده است.