پاپ تکه هایی از صلیب مسیح را برای تاجگذاری شاه چارلز تقدیم می کند

لندن: پاپ فرانسیس قطعاتی را هدیه داده است که گمان می رود از صلیب حقیقی است که عیسی بر روی آن مصلوب شد تا بخشی از یک صلیب حرکتی جدید باشد که در مراسم تاجگذاری بریتانیا استفاده خواهد شد. شاه چارلز ماه آینده
صلیب جدید که از نقره بازیافتی به همراه تخته سنگ ولزی و چوب بازیافتی ساخته شده است، هدیه ای از سوی پادشاه به کلیسای ولز به مناسبت صدمین سالگرد آن در سال 2020 بود. این صلیب در 6 می در کلیسای وست مینستر لندن، مراسم تاجگذاری را رهبری خواهد کرد.
دارای دو قطعه کوچک از یادگار اهدایی پاپ است که به شکل صلیب در پشت یک سنگ قیمتی کریستال رز شکل گرفته است.
“در یک ژست مهم جهانی، صلیب ولز یادگاری از صلیب واقعی، هدیه شخصی پاپ را در خود جای می دهد. فرانسیس کلیسای ولز، شاخه ای از کلیسای انگلیکن، در بیانیه ای گفت: به اعلیحضرت پادشاه به مناسبت تاج گذاری.
پس از تاج گذاری، صلیب بین کلیساهای آنگلیکن و کاتولیک رومی در ولز تقسیم خواهد شد.
اندرو جان، اسقف اعظم انگلیکن ولز که روز چهارشنبه در مراسمی در Llandudno در شمال ولز صلیب را برکت داد، گفت: «طراحی آن بیانگر ایمان مسیحی، میراث، منابع و تعهد ما به پایداری است.
“ما همچنین خوشحالیم که اولین استفاده از آن برای راهنمایی اعلیحضرت به کلیسای وست مینستر در سرویس تاج گذاری خواهد بود.”
چارلز ارتباط نزدیکی با ولز دارد. او به عنوان وارث تاج و تخت بریتانیا، عنوان باستانی شاهزاده ولز را داشت تا اینکه در سپتامبر گذشته با مرگ مادرش به پادشاهی رسید. ملکه الیزابت. پسر و وارث او ویلیام اکنون شاهزاده ولز است.