پاکستان دادگاه های ویژه ای را برای محاکمه سریع پرونده های تجاوز جنسی ایجاد می کند

اسلام آباد: بر اساس یک گزارش رسانه ای ، دولت پاکستان آماده است هفته آینده مصوبه ای را به دنبال ایجاد دادگاه های ویژه برای رسیدگی سریع به پرونده های تجاوز جنسی منتشر کند.
طبق قانون پیشنهادی ، موارد تجاوز توسط مقامات عادی پلیس بررسی نمی شود و فقط یک افسر روزنامه نگار تا سطح DIG (معاون بازرس کل) یا SSP (ناظر ارشد پلیس) بر این موارد نظارت می کند ، مشاور نخست وزیر در امور مجلس بابر اعوان گفت اخبار سپیده دم.
آوان گفت که قانون پیشنهادی همچنین گامهایی را برای دفع سریع پرونده ها پیشنهاد می کند.
او این را بعد از نخست وزیر گفت عمران خان از طریق یک توییت اعلام کرد که دولت در نظر دارد “یک قانون سختگیرانه و جامع ضد تجاوز جنسی را ببندد و تمام روزنه ها را بسته کند”.
آوان که یکی از اعضای کمیته امور قانونگذاری کابینه نیز است ، گفت نخست وزیر از حوادث اخیر تجاوز در مناطق مختلف کشور بسیار نگران است.
وی گفت که این دستورالعمل در راستای دستورالعمل های نخست وزیر به تیم حقوقی خود برای تهیه قانون “چهار طرف” ، از جمله حمایت از قربانی تهیه شده است تا آسیب شخصی وی نتواند عمومی شود و از شاهدان محافظت کند.
وی با بیان جزئیات گفت که اموال محکومین در چنین مواردی به دلیل پرداخت غرامت به قربانیان سلب می شود.
وی گفت: به منظور ایجاد بازدارندگی در جامعه ، “مجازات های نهایی و سختگیرانه” به مجرمان تعلق می گیرد.
وی تدابیری را که قانون برای این منظور پیشنهاد کرده توضیح نداده است ، اما گزینه حلق آویز عمومی را که چندین رهبر سیاسی از جمله برخی وزرا خواسته اند ، رد کرد.
آوان گفت دادگاه های ویژه برای جلوگیری از تأخیر در اتمام دادگاه ها در همه بخش ها تشکیل می شود.
وی گفت در چند سال گذشته ، بیش از 21000 مورد تجاوز به عنف در کشور ثبت شده است و “فقط چند صدها نفر از آنها می توانند برای محاکمه بروند”.
این مشاور به روزنامه گفت: برای پوشش دهی روزنه ها و اطمینان از عدالت به موقع ، یک شبکه پیگرد قانونی جدید و جداگانه ایجاد شده است.