پاکستان پس از کشته شدن بیماران Covid ، کمبود اکسیژن ، کارمندان خود را معلق می کند

پیشاور: مقامات گفتند که هفت کارگر در یک بیمارستان پاکستان که تعداد زیادی از بیماران Covid-19 را بدون اکسیژن کافی ساعتها ترک کردند ، پس از مرگ چندین مورد از اتهاماتشان معلق شده اند.
گزارش مقدماتی اواخر روز یکشنبه گفت ، پنج بیمار در بخش انزوا کوید و یک نفر در بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان تحت مدیریت دولت در پیشاور به دلیل تأخیر در تأمین اکسیژن ، درگذشتند.
در این گزارش آمده است كه كمبود اکسیژن مزمن “بدون توجه ، بدون نظارت و بدون كنترل گذشت” ، و افزود كه هیچ منبع اکسیژن پشتیبان برقرار نشده است.
رئیس بیمارستان در میان افرادی بود که با اثر فوری معلق شدند.
تایمور سلیم جهاگرا ، وزیر بهداشت استان ، به خبرگزاری فرانسه گفت كه مقامات ظرف پنج روز آینده دومین تحقیق دقیق را انجام می دهند.
“بیمارستان از حدود 8 شب عصر از نظر اکسیژن کم بود ، چطور آنها نتوانستند تا پس از ساعت 12 شب مسئله را حل کنند؟” جگرا گفت.
وی افزود: “برخی از کارکنان خلع بودند ، برخی غایب بودند و هیچ ترتیب دیگری وجود نداشت ، حتی گروه اضطراری در دسترس نبودند.”
فرهاد خان سخنگوی بیمارستان روز یکشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت: اختلال در تأمین اکسیژن حدود 200 نفر را تحت تأثیر قرار داده است ، از جمله نزدیک به 100 نفر با ویروس کرونا.
از زمان ورود اواخر فوریه به پاکستان ، بیش از 400000 مورد ویروس کرونا گزارش شده است – از جمله بیش از 8000 مورد مرگ.
واحدهای مراقبت های ویژه در بیمارستان های سراسر کشور اکنون تقریبا پر شده اند ، دولت های استانی برای مقابله با پرونده های فوری که در حال افزایش است تلاش می کنند.