پایتخت آمریکا ممکن است خدمات مترو در آخر هفته را در سال 2021 پایان دهد

واشنگتن: سیستم مترو که به منطقه پایتخت ایالات متحده خدمت می کند ، ممکن است مجبور به کاهش های ویرانگر در سال 2021 شود ، از جمله پایان دادن به خدمات آخر هفته ، بستن 19 ایستگاه و کوچک شدن عملیات روز هفته در صورت عدم تأیید کنگره برای کمک های اضافی.
بودجه پیشنهادی سیستم ترانزیت که اواخر روز دوشنبه به اطلاع عموم رسیده است ، قرار است روز جمعه ارائه شود و کل طرح پروژه برای سال بودجه خود که از اول ژوئیه آغاز می شود ، فقط به 34 درصد از سطح قبل از Covid-19 افزایش می یابد.
این پیشنهاد خواستار حفظ “شبکه خدمات استخوان های برهنه ارزان قیمت برای تداوم سفرهای ضروری و حمایت از بهبودی منطقه” است حتی با کاهش درآمد بیش از 500 میلیون دلار.
همچنین پیشنهاد کاهش چشمگیر خدمات اتوبوس از 60 مسیر به 41. هزاران کارگر در واشنگتن برای رسیدن به مشاغل در سراسر منطقه به اتوبوس و قطار متکی هستند و بسیاری از دانش آموزان از این سیستم برای تحصیل در مدرسه استفاده می کنند.
اداره حمل و نقل متروپولیتن واشنگتن (WMATA) به منطقه ای حدود 6 میلیون نفر خدمات ارائه می دهد و سال گذشته 182 میلیون سوار ریل داشت ، اما به دلیل همه گیر ویروس کرونا ، مانند بسیاری از سیستم های حمل و نقل عمومی در ایالات متحده ، تقاضا کاهش یافته است. WMATA ، که هم اکنون 1400 شغل را کاهش می دهد ، پیش بینی می کند برای تأمین بودجه سال آینده 2400 شغل دیگر را نیز کاهش دهد.
در ماه آوریل ، كنگره 25 میلیارد دلار برای سیستم های حمل و نقل عمومی ایالات متحده ، از جمله 1.02 میلیارد دلار برای سیستم های منطقه واشنگتن ، از جمله حدود 775 میلیون دلار برای WMATA ، تصویب كرد.
بخش عمده ای از حمل و نقل ایالات متحده توسط Covid-19 آسیب دیده است زیرا میلیون ها کارگر به جای رفت و آمد به مراکز شهری در خانه می مانند و گردشگری به شدت پایین است.
در اوایل این ماه ، شهر نیویورک هشدار داد که می تواند خدمات مترو و اتوبوس را تا 40 درصد و سرویس قطارهای مسافرتی را 50 درصد کاهش دهد زیرا به دنبال 12 میلیارد دلار بودجه اضطراری است.
آژانس های حمل و نقل از کنگره می خواهند 32 میلیارد دلار کمک اضافی تصویب کند ، در حالی که راه آهن مسافربری آمتراک به دنبال کمک های اضافی نزدیک به 3 میلیارد دلار است.
شرکت های خصوصی اتوبوس رانی ایالات متحده و دیگران به دنبال کمک 10 میلیارد دلاری دولت هستند ، در حالی که شرکت های هواپیمایی آمریکایی به دنبال 25 میلیارد دلار دیگر حمایت از حقوق و دستمزد هستند.