پلیس پاکستان پیش از راهپیمایی PDM در مولتان سرکوب مخالفان را آغاز کرد

MULTAN: پیش از جنبش دموکراتیک پاکستاندر راهپیمایی (PDM) در مولتان ، پلیس سرکوب کارگران سیاسی مخالف را آغاز کرده است.
بر اساس گزارش ARY News ، پلیس رهبران محلی اتحادیه مسلمانان پاکستان (نواز) (PML-N) چودری شهباز جوت ، سهیل بات ، جمعیت علمای اسلام (F) (JUI) قاری خلیلور رحمان و مولانا منیر احمد عباسی را دستگیر کرد. از تیراندا محمد پناه در مجاورت لیاکواتپور.
پلیس همچنین به اقامتگاه های کارگران سیاسی در لیاکواتپور حمله کرده و رهبران محلی PDM جم جاوید لار ، اللهواسایا خان ، عثمان چندیا ، عمران اشفق باگا و علی منصور را به غیر از حافظ جامعل احمد رئیس کمیته سابق PML-N دستگیر کرده است.
در همین حال ، رهبر محلی JUI-F ، میان اجمل عباس و دو کارگر PML-N از خانول ، غلام شبیر ساقی رهبر حزب محلی دیگر از محسینوال و 10 کارگر PML-N دستگیر شدند.
ARY News گزارش داد که 23 کارگر سیاسی از جمله سه رهبر حزب خلق در مولتان بازداشت شده اند.
در همین حال ، اکسپرس تریبون گزارش داده است که دولت خیبر-پختونخوا (KP) از پلیس خواسته است پرونده ای را علیه رهبری محلی PDM برای برگزاری راهپیمایی 22 نوامبر ثبت کند علی رغم عدم پذیرش دولت پیشاور از دادن اجازه به آنها به دلیل افزایش نمایی در موارد ویروس کرونا.
اوایل امروز ، علی قاسم گیلانی ، رهبر حزب مردم پاکستان (PPP) به همراه 30 عضو مخالف دستگیر شدند.
بر اساس گزارشی از جئو نیوز ، پلیس در مولتان پس از شکستن موانع امنیتی و یورش به قیله قاسم باغ مولتان در روز شنبه پیش از تجمع PDM قرار است روز دوشنبه در آنجا برگزار شود.
سلول رسانه ای حزب گفت كه كارگران آنها اداره ورزشگاه را به دست گرفته و همچنین اردوگاهی برای استقبال در خارج ایجاد كرده اند. این رسانه گزارش داد ، کارگران اتحادیه مسلمان پاکستان-نواز یک تجمع در مولتان را رهبری کردند و پس از شکسته شدن به ورزشگاه نیز وارد شدند.
موسی گیلانی ، رهبر حزب PPP گفت: “این تجمع در قیله قاسم باغ برگزار خواهد شد (به هر قیمتی). امروز همه موانع پلیس و اداره شکسته شده است. پس از حمله به دروازه ها ، ما کنترل ورزشگاه را به دست گرفتیم.”
جئو نیوز در ادامه گزارش داد که پلیس پرونده ای علیه 70 کارگر حزب به نام و بیش از 300 کارگر حزب که نام آنها ذکر نشده به دلیل شکستن قفل ها و مجبور شدن به داخل استادیوم در ایستگاه پلیس دروازه لوهاری مولتان ثبت کرده است.
پلیس همچنین علیه تهیه کنندگان غذا که با ارائه خدمات به برگزارکنندگان راهپیمایی 30 نوامبر موافقت کرده بودند ، پرونده ای تشکیل داد.