چگونه هزاران نفر در چین در یک شیوع واحد به بیماری بروسلوز آلوده شدند

پکن: بروسلوز ، یک بیماری باکتریایی با علائم شبیه آنفولانزا ، بیش از 6000 نفر را در یک شیوع آلوده کرده است شمال غربی چین.
طبق کمیسیون بهداشت و درمان لانژو ، شیوع آن در لانژو ، مرکز استان گانسو که معمولاً در اثر تماس با حیوانات ایجاد می شود. مردم هنوز هم در بیمارستان ها تحت درمان هستند حتی اگر شیوع آن یک سال پیش رخ داده باشد.
عالی ترین نهاد قانونگذاری چین ماه گذشته قانونی را تصویب کرد که پروتکل های آن را ایجاد کند امنیت زیستی پیشگیری و کنترل ریسک و سیستم هایی برای پاسخگویی به خطرات از جمله شیوع ناگهانی.
بروکلوز چیست؟
بروسلوز یک بیماری عفونی مشترک بین انسان و دام یا بیماری در حیوانات است که می تواند به انسان سرایت کند. این عامل توسط باکتری تأثیر می گذارد در گوسفند ، بز ، گاو ، خوک و حتی سگ ها و در بسیاری از کشورها گزارش شده است.
انسانها به طور کلی از طریق تماس مستقیم با حیوانات آلوده از طریق مصرف محصولات حیوانی آلوده مانند شیر یا پنیر غیر پاستوریزه یا از طریق استنشاق عوامل موجود در هوا ، این بیماری را بدست می آورند.
طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی ، انتقال از انسان به انسان بسیار نادر است.
علائم در انسان شامل تب و ضعف است که طی چند هفته ظاهر می شود. میزان مرگ و میر کم است ، اگرچه عوارض ممکن است منجر به مرگ شود. برخی از علائم مانند درد مفصل ممکن است مزمن شود و هرگز برطرف نشود.
چه اتفاقی افتاده است در LANZHOU؟
آخرین شیوع آن در لانجو اولین بار در نوامبر 2019 هنگامی که برخی از دانشجویان در آن بودند ، کشف شد موسسه تحقیقات دامپزشکی لانژو از نظر بروسلوز مثبت است. به گفته مقام بهداشت استان ، در پایان ماه دسامبر ، حداقل 181 نفر در این موسسه آلوده شده اند.
رسانه های دولتی گزارش دادند این شیوع حتی به استان هیلونگ جیانگ در گوشه شمال شرقی چین گسترش یافت ، جایی که 13 نفر که در آگوست 2019 در انستیتوی دامپزشکی کار می کردند ، آزمایش مثبت داشتند.
دولت لانژو در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد ، براساس گزارش روز پنجشنبه دولت گلوبال تایمز.
بر اساس بیانیه کمیسیون بهداشت و درمان لانژو در ماه سپتامبر ، شیوع این بیماری در یک کارخانه تولید داروهای دارویی متعلق به شرکت صنایع دامپروری چین در فهرست شانگهای است.
این کارخانه از ضد عفونی کننده های منقضی شده در ژوئیه تا آگوست 2019 برای ساخت واکسن های تب مالت استفاده کرده بود و باکتری ها را در گازهای زائد خود باقی می گذاشت. گاز آلوده بعداً آئروسل هایی را تشکیل داد که از سمت باد به سمت م instسسه دامپزشکی می رفت.
آیا بروکلوز در چین رایج است؟
حدود نیم میلیون نفر از افراد آلوده هر ساله در سراسر جهان گزارش می شوند که چین ده ها هزار نفر را به خود اختصاص می دهد.
در سال 2019 ، چین 44،036 مورد را با یک مرگ گزارش کرد ، در حالی که یک سال قبل 37،947 مورد و مرگ صفر بود.
اولین موارد گزارش شده در چین در جنوب غربی شهر چونگ کینگ مطابق با رسانه های دولتی ، چین در دهه 1950 و 1960 اپیدمی گسترده ای از تب مالت را مشاهده کرد.
بیماری تب مالت بیشتر در مناطق دامداری در غرب و شمال چین دیده می شود. این یک بیماری عفونی کلاس B در یک سیستم سه لایه دسته بندی می شود
سال گذشته ، چین بیش از 10 میلیون مورد بیماری عفونی از جمله بروسلوز ، تب مخملک ، اسهال خونی و دانگ