چین اتهام “دیپلماسی جنگجوی گرگ” را مانند تئوری “تهدید چین” رد کرد

پکن: چین تلاش کرده است تا استفاده از اصطلاح “دیپلماسی جنگجوی گرگ” را که برای توصیف سخنان مقابله ای توسط دیپلمات های خود برای جلوگیری از انتقاد در مورد موضوعات مختلف استفاده می شود ، رد کند و آن را نسخه دیگری از “نظریه تهدید چین” نامید. توسط منتقدان پکن شناور است.
“بدیهی است ،”دیپلماسی جنگجو گرگمعاون وزیر امور خارجه لو یوچنگ در اولین واکنش رسمی به عبارت پر کاربرد دیپلمات های بین المللی گفت: “در واقع نسخه دیگری از تئوری” تهدید چین “و” دام گفتمان “دیگری است که هدف آن جلوگیری از مقاومت چین است. رسانه ها برای برجسته کردن حالت تهاجمی پکن.
دیپلمات های چینی زمانی به دلیل برخورد کم حرف در برخورد با مسائل پیچیده داخلی و جهانی شناخته می شدند. اما سبک آنها در سالهای اخیر به دلیل جنگ پکن با افزایش مشکلات جهانی در مورد مسائلی مانند ویروس کرونا ، که پس از ظهور از ووهان ، اتهامات مربوط به اردوگاه های انبوه عمومی در سین کیانگ و وضع قانون امنیت ملی در هنگ کنگ ، به یک بیماری همه گیر تبدیل شد ، تغییر کرد.
منتقدان همچنین می گویند که تغییر سبک با پیگیری ملی گرایی تهاجمی توسط حزب کمونیست چین (CPC) تحت رهبری شی جین پینگ رئیس جمهور تقویت می شود.
لو گفت که چین به عنوان یک کشور بزرگ مسئول ، همیشه مدافع نظم بین المللی ، سهیم در حاکمیت جهانی و تأمین کننده کالاهای عمومی بین المللی بوده است.
زمانی بود که به نظر می رسید انتقادات بی رویه غرب کمتر است. در روزنامه گلوبال تایمز که در روزنامه تهاجمی CPC نوشته شده است ، دیپلمات های جهان و چین تغییر کرده اند.
“از دید برخی غربی ها ، دیپلمات های چینی اکنون درگیر دیپلماسی به سبک” جنگ گرگ “هستند ، که به نام یک فیلم اکشن میهن پرستانه چینی 2015 و دنباله 2017 آن نامگذاری شده است. ظاهراً این تغییر باعث شده غرب احساس چالش کند. ”
این اصطلاح از فیلم اکشن چینی “Wolf Warrior 2” به سبک هالیوود رمبو 2017 ساخته شده است.
لو ، سفیر سابق در هند ، برچسب هایی مانند سو as تفاهم در دیپلماسی چین را رد كرد و تأكید كرد كه چین همیشه كشور آداب و معاشرت بوده است ، برای هماهنگی بسیار ارزش قائل است و هرگز برای تحریک دیگران ابتكار عمل نمی كند و یا برای انتخاب یك درب خانه دیگری فرار نمی كند. نزاع.
به نقل از رسانه های رسمی در اینجا ، ل هنگام گفتگو با یک تفکر ، چین چاره ای ندارد جز اینکه در دفاع از منافع و عزت ملی ما بایستد ، زیرا دیگران به درب ما آمده اند و در امور داخلی ما دخالت کرده و از ما سو abuse استفاده می کنند. – فروم مخزن در روز شنبه.
لو گفت ادعای برخی افراد مبنی بر اینکه چین با دیپلماسی تهاجمی دشمنانی را در سرتاسر جهان ساخته است درست نیست.
“ما همیشه دوست بوده ایم و روابط خوبی برقرار کرده ایم. این دقیقاً کشورهای بزرگی هستند که کشورهای دیگر را تحت فشار قرار داده اند تا در انتخاب گزینه” راه من یا هیچ راهی “جانبداری کنند. اما حتی در چنین شرایطی” حلقه دوستان “چین کوچکتر اما بزرگتر “، وی گفت.
وی گفت: “بسیاری از کشورهای در حال توسعه و مردم دوست در برابر فشار مقاومت کرده و به همکاری خود با چین ادامه داده و در موارد بین المللی در مورد حمایت از چین صحبت می کنند.”
این هفته ، جان راتکلیف ، مدیر اطلاعات ملی آمریکا در حال اخراج گفته است که چین بیشترین تهدید را برای آمریکا و بقیه کشورهای جهان آزاد از زمان جنگ جهانی دوم به وجود آورده است.
راتکلیف در مقاله ای که روز پنجشنبه در وال استریت ژورنال منتشر شد نوشت: “اطلاعات واضح است: پکن قصد دارد از نظر اقتصادی ، نظامی و فنی بر ایالات متحده و سایر کره زمین تسلط یابد.”
“بسیاری از ابتکارات عمومی عمده چین و شرکت های برجسته فقط یک لایه استتار به فعالیت های حزب کمونیست چین ارائه می دهند. راتکلیف گفت: “من رویکرد جاسوسی اقتصادی را” سرقت ، تکثیر و جایگزینی “می نامم.
در پکن ، هوآ چونیینگ ، سخنگوی وزارت امور خارجه این ادعاها را رد کرد و این اقدام را برای گسترش “اطلاعات نادرست ، ویروس های سیاسی و دروغ” به امید آسیب رساندن به اعتبار چین و روابط چین و ایالات متحده اعلام کرد.
هوآ روز جمعه در جلسه توجیهی روزانه گفت: “این هیچ چیز جدیدی ارائه نداد ، اما دروغ ها و شایعاتی را كه با هدف آلوده كردن به چین و تهدید تهدید چین به هر وسیله ای تکرار شده بود ، تکرار کرد.” مدتی دولت ، “او گفت.
ماه گذشته ، ژائو لیجیان ، سخنگوی دیگر وزارت امور خارجه چین ضمن رد اظهارات مشترک کشورهای Five Eyes در انتقاد از مجلس عالی چین برای رد صلاحیت چهار قانونگذار طرفدار دموکراسی در هنگ کنگ ، گفت: “هر چقدر” چشم “دارید ، مراقب باشید که با آسیب رساندن به حاکمیت ، امنیت و منافع توسعه چین کور شوید و نابینا شوید. ”
Five Eyes اتحادی اطلاعاتی است که شامل استرالیا ، کانادا ، نیوزیلند ، انگلیس و ایالات متحده است.
وانگ شیانگ وی ، ستون نویس مستقر در پکن از South China Morning Post ، که از هنگ کنگ منتشر می شود ، در مورد سبک دیپلماسی تهاجمی دیپلماسی های چینی گفت که پکن باید محتاط باشد و وارد دام ایالات متحده نشود.
وی افزود: “در حقیقت ، همانطور که وزارت امور خارجه چین و رسانه های رسمی به طور مداوم اقدامات واشنگتن را غیر منطقی ، بی پروا و هم مرز با مرزهای غیرقابل قبول توصیف می کنند ، این به پکن دلیل می دهد که از انجام همان کار با ایالات متحده خودداری کند” ، وی اخیراً در یکی از ستون های خود نوشت.
وی گفت: “همچنین یک سو growing ظن در حال افزایش است که واشنگتن در حال دام انداختن است و عمداً پکن را تحریک می کند تا به دلیل سیاست داخلی خود واکنش غیرمنطقی نشان دهد”.