چین حمله تایوان را در دومین روز رزمایش شبیه سازی می کند

تایپه: ارتش چین حملات دقیقی را علیه تایوان در دومین روز از رزمایش‌های روز یکشنبه در اطراف جزیره شبیه‌سازی کرد و وزارت دفاع جزیره از پروازهای متعدد نیروی هوایی گزارش داد و این کشور در حال نظارت بود. نیروهای موشکی چین.
چین که ادعا می‌کند تایوان را به‌عنوان سرزمین خود اداره می‌کند، روز شنبه تمرینات نظامی سه روزه خود را در اطراف جزیره آغاز کرد، یک روز پس از بازگشت تسای اینگ ون، رئیس‌جمهور تایوان از یک سفر کوتاه به ایالات متحده.
تلویزیون دولتی چین گزارش داد که گشت های آمادگی رزمی و رزمایش ها در اطراف تایوان ادامه دارد.
در این بیانیه آمده است: «تحت فرماندهی یکپارچه مرکز فرماندهی عملیات مشترک تئاتر، انواع مختلفی از یگان‌ها حملات دقیق مشترک شبیه‌سازی شده‌ای را بر روی اهداف کلیدی در جزیره تایوان و نواحی دریایی اطراف انجام دادند و همچنان به موضع تهاجمی خود در اطراف جزیره ادامه می‌دهند.
یک منبع آگاه از وضعیت امنیتی در منطقه به رویترز گفت که چین حملات هوایی و دریایی شبیه سازی شده را به “اهداف نظامی خارجی” در آب های نزدیک سواحل جنوب غربی تایوان انجام داده است.
این منبع که نخواست نامش فاش شود، گفت: «تایوان تنها هدف آنها نیست». “این بسیار تحریک کننده است.”
وزارت دفاع تایوان گفت که تا ظهر یکشنبه (04:00 GMT) آنها 58 هواپیمای چینی از جمله جنگنده های Su-30 و بمب افکن های H-6 و همچنین 9 کشتی را در اطراف تایوان مشاهده کرده اند.
این وزارتخانه گفت که آنها توجه ویژه ای به نیروی موشکی ارتش آزادیبخش خلق که مسئول سیستم موشکی زمینی چین است، دارند.
این وزارتخانه گفت: «در مورد تحرکات نیروی موشکی کمونیست چین، ارتش این کشور همچنین از طریق سیستم مشترک اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی اطلاعات دقیقی دارد و نیروهای دفاع هوایی در حالت آماده باش کامل قرار دارند».
این بیانیه بار دیگر تاکید کرد که نیروهای تایوان “درگیری ها را تشدید نخواهند کرد و باعث اختلاف نمی شوند” و به رزمایش های چین “به طور مناسب” پاسخ خواهند داد.
این منبع امنیتی گفت: حدود 20 کشتی نظامی، نیمی از تایوان و نیمی از چین، در نزدیکی خط میانی تنگه تایوان که سال ها به عنوان یک مانع غیررسمی بین دو طرف عمل می کرد، درگیر شدند، اما رفتار تحریک آمیز نداشتند. .
این منبع گفت که ناو هواپیمابر شاندونگ چین که تایوان از هفته گذشته بر آن نظارت دارد، اکنون بیش از 400 مایل دریایی از سواحل جنوب شرقی تایوان فاصله دارد و در حال انجام تمرینات است.
ژائو شیائوژو آکادمی علوم نظامی چین به روزنامه گلوبال تایمز تحت حمایت دولت چین گفت این اولین باری است که چین آشکارا از حملات شبیه سازی شده به اهدافی در تایوان صحبت می کند.
در این گزارش به نقل از ژائو آمده است: اهداف کلیدی شامل زیرساخت هایی مانند باند فرودگاه، تاسیسات لجستیکی نظامی و اهداف متحرک “برای نابودی آنها در صورت لزوم در یک ضربه سریع” است.

تمرینات مانیتور آمریکایی “راحت، مطمئن”.

زندگی در تایوان به روال عادی خود ادامه داده است و هیچ نشانه ای از وحشت یا اختلال ناشی از تمرینات چینی وجود ندارد.
در آگوست گذشته، به دنبال سفر نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان ایالات متحده به تایپه، چین بازی‌های جنگی را در اطراف تایوان از جمله شلیک موشک به آب‌های نزدیک به جزیره برگزار کرد. این بار تمرینات مشابهی را اعلام نکرده است.
تسای در حالی که هفته گذشته در لس آنجلس بود، در مسیری که رسماً در راه بازگشت از آمریکای مرکزی به عنوان ترانزیت اعلام شد، علیرغم هشدارهای پکن در مورد آن، کوین مک کارتی، رئیس کنونی مجلس نمایندگان را ملاقات کرد.
سفارت آمریکا در تایوان روز یکشنبه اعلام کرد که ایالات متحده از نزدیک رزمایش های چین در اطراف تایوان را زیر نظر دارد و “راحت و مطمئن است” که از منابع و توانایی های کافی در منطقه برای تضمین صلح و ثبات برخوردار است.
سخنگوی مؤسسه آمریکایی در تایوان که در غیاب روابط رسمی دیپلماتیک به عنوان سفارت عمل می کند، گفت: کانال های ارتباطی ایالات متحده با چین همچنان باز است و ایالات متحده پیوسته خواستار خویشتن داری و عدم تغییر در وضعیت موجود شده است.
واشنگتن روابط دیپلماتیک خود را با تایپه به نفع پکن در سال 1979 قطع کرد، اما طبق قانون موظف است که این جزیره را با ابزار دفاع از خود فراهم کند.
چین که هرگز از توسل به زور برای تحت کنترل خود درآوردن جزیره چشم پوشی نکرده است، می گوید تایوان مهم ترین و حساس ترین موضوع در روابطش با ایالات متحده است و این موضوع منبع مکرر تنش است.
پکن تسای را یک جدایی طلب می داند و درخواست های مکرر او برای مذاکره را رد کرده است. تسای می گوید فقط مردم تایوان می توانند برای آینده خود تصمیم بگیرند.

جنگنده های چینی، کشتی های جنگی

چین در حدود سه سال گذشته فشار نظامی خود را بر علیه تایوان افزایش داده است و به طور منظم در اطراف تایوان پرواز می کند، البته نه در فضای هوایی سرزمینی آن یا بر فراز خود جزیره.
وزارت دفاع تایوان اوایل روز یکشنبه اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته 71 هواپیمای نیروی هوایی چین و 9 کشتی نیروی دریایی را در اطراف تایوان مشاهده کرده است.
این وزارتخانه نقشه‌ای منتشر کرد که نشان می‌دهد حدود نیمی از این هواپیماها از جمله Su-30 و J-11 از خط میانه تنگه عبور کرده‌اند.
رسانه های دولتی چین اعلام کردند که این هواپیما به سلاح های زنده مجهز شده است. جت‌های نیروی هوایی تایوانی نیز معمولاً هنگام تقلا برای مقابله با تهاجمات چینی، سلاح‌های زنده حمل می‌کنند.